Ford Bronco nové generace byl vcelku dobře přijat a zdá se, že ikonické jméno neprzní, jak se někdy s těmito reinkarnacemi stává. Zatímco silniční divize má své vrcholné modely označené jako GT, tak off-roady se ve vrcholné verzi honosí označením Raptor.
Stejné jméno teď dostala i nová verze off-roadu Bronco, která je inspirována závodní sérii Ultra4 a podle Fordu se jedná o mimořádně schopné sportovní SUV do terénu. Pro účely terénního auta byl upraven podvozek a i když vychází z toho sériového, nápravy jsou odolnější a zavěšení bytelnější. Zesílena byla celá karoserie, aby auto snášelo skoky a jízdu v opravdu náročných podmínkách.
Bronco Raptor má skoro o devět palců širší rozchod kol, světlá výška byla zvětšena o skoro pět palců (na 333 mm). Nechybí bytelná plechová ochrana podvozku, motoru a převodovky. Zajímavý detail je možnost jednoduše demontovat dveře i panely střechy, podobně jako to má Jeep Wrangler, a z Bronca Raptor tak udělat otevřené auto na dovádění v terénu.
O pohon se stará přeplňovaný třílitrový šestiválec EcoBoost. Ještě nebyla zveřejněna oficiální čísla, ale motor speciálně upravený pro použití v terénním autě má mít výkon přes 400 koní a především vysoký točivý moment od nízkých otáček. Důležitý aspekt bude chlazení a odolnost proti namáhání a vysokým teplotám. Zároveň by si měl motor poradit s palivem s nižším oktanovým číslem, protože v odlehlých končinách amerického středozápadu není prémiové palivo běžně k dispozici. Zajímavostí motoru je aktivní výfukový systém s několika režimy včetně toho tichého, abyste nebudili sousedy či neplašili zvěř. Nechybí ovšem ani ostrý sportovní režim pojmenovaný Baja s funkcí anti-lag, která kvůli okamžité reakci na plyn udržuje turbodmychadlo v otáčkách.
Nejdůležitější je však schopnost výkon přenést na zem a Bronco Raptor proto dostane pohon všech kol a upravenou desetistupňovou převodovku, nechybí dokonce ani redukční převod a schopnost plížení s extrémně krátkým finálním převodem 67,7:1.
Bronco jezdí na terénních pneumatikách 37x12.50 R 17 LT, které jsou podle Fordu největší ze všech dostupných na sériově prodávaná SUV na americkém trhu. Novinkou u modelové řady Bronco je i jízdní režim pro tažení přívěsu, za Bronco Raptor lze připojit až 2025 kg těžký vlek. Jízdu v terénu má usnadňovat funkce pomocného navádění a manévrování, nechybí ani funkce dovolující auto ovládat jen jedním pedálem, což známe prozatím jen z elektromobilů.
Ačkoli je Ford Bronco Raptor koncipován jako drsné a sportovní auto, nechybí tu ani luxusní výbava a moderní multimediální systém. Ford zveřejní ceník na jaře a první vozy by se mohly k zákazníkům dostat v létě. Výroba bude omezená a Ford založí rezervační systém. Kdo má zájem, už by měl kontaktovat dovozce amerických aut.
Fotogalerie |