Elektrický hatchback Renault 5 E-Tech si nejen zachoval pohledný design původního konceptu s minimálními změnami, má i naprosto dostatečný dojezd a výkon, který pro jízdu ve městě potřebujete. Francouzská automobilka uvádí, že sériové auto sdílí s konceptem zhruba 95 % designu, ten vzdává hold původnímu Renaultu 5 vyráběného v letech 1972-1985. Některé detaily pak odkazují i Renault 5 Turbo s motorem uprostřed.
V interiéru je velký dotykový displej s úhlopříčkou 10,1“ a další desetipalcový displej co by digitální přístrojový štít za volantem. Oba sdílejí kryt mírně nakloněný směrem k řidiči. Uspořádání je jednoduché, s řadou tlačítek pod výdechy ventilace a odkládacími přihrádkami všude kolem. Zavazadlový prostor pojme slušných 326 litrů.
Renault 5 E-Tech je prvním model, který stojí na nové platformě AmpR Small, má rozvor 2,54 metru, celkovou délku jen 3,92 metru a údajně váží méně než 1500 kg. Všechny Renaulty 5 E-Tech mají pohoněna přední kola jedním synchronním elektromotorem s výkonem 95, 120 nebo 150 koní. Ačkoli se tato čísla mohou zdát málo, na projíždění úzkých a klikatých městských uliček by měla stačit.
Z klidu na 100 km/h Renault 5 R-Tech zrychlí za méně než osm sekund a maximální rychlost je omezena na 150 km/h. Víceprvkové zavěšení zadních kol je na auto téhle velikosti a v této cenové hladině neobvyklé. S největší pravděpodobností bude i sportovněji laděná verze Alpine, kterou předznamenal loňský koncept A290_β.
Větší z nabízených baterií má kapacitu 52 kWh a dle WLTP vystačí na ujetí 400 km, menší baterie pojme 40 kWh a R5 E-Tech na ni ujede 300 km. Nabíjet je lze z klasické zásuvky výkonem 11 kW nebo stejnosměrným proudem a výkonem až 100 kW. Bez zajímavosti není ani možnost funkce V2L a V2G, tedy napájení spotřebičů pomocí baterie vozu nebo dodávání elektřiny do zpět do sítě.
Fotogalerie |