Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Ducati Panigale V4 R stojí přes milion korun, ale nabízí techniku z MotoGP

    Ducati Panigale V4 R | foto: Ducati

    Nadšenců pravidelně jezdících na okruhy je i u nás dost – a přesně pro ty má teď Ducati novou specialitu z limitované edice. Jmenuje se Panigale V4 R a má asi nejblíže ke speciálu pro závody superbiků, jak jen silniční motorka může mít.

    Srdcem Ducati Panigale V4 R je přepracovaný litrový vidlicový čtyřválec pojmenovaný Desmosedici Stradale R a v nastavení vyhovujícím emisní normě Euro 5 dosahuje výkonu 218 koní při 15 500 min-1. Kvůli emisím je to trochu méně než u předchůdce. Jenže Ducati nabízí speciální titanový okruhový výfuk (o 5 kg lehčí), který posune výkon na 237 koní, to už je o tři koně více než u předchůdce. V případě, že použijete speciální řidší olej Shell s nižším třením, dosáhne výkon hodnoty až 240,5 koně.

    Průběh výkonu má nyní vyrovnanější křivku a 80 % maxima momentu je k dispozici už od 6000 min-1. Motorka má suchou spojku (je menší a o 800 gramů lehčí), což umožňuje použití speciálních aditiv do oleje. Zajímavostí nového motoru jsou odlehčené provrtané ojnice, kterými vede 1,6mm kanálek. Nejenže se podařilo snížit hmotnost dílu, ale kanálek přivádí olej do nejcitlivějších míst, což zvyšuje spolehlivost motoru a prodlužuje nezbytné intervaly pro celkovou generálku pohonné jednotky.

    Ducati Panigale V4 R

    O 2 % lehčí písty a stěny válců jsou upraveny technologií použitou v MotoGP nebo F1. Podle Ducati se taková technologie u silničních motocyklů objevila vůbec poprvé. Použity jsou i nové vačky s větším zdvihem a spousta dalších detailů. Motorka má prodlouženou „jedničku“ (o 11,6 %) a „dvojku“ (o 5,6 %), ale i šestku (o 1,8 %), na kterou navíc motor dosáhne až v 16 500 min-1, zatímco pro ostatní převodové stupně je omezovač o 500 min-1 níže.

    Samozřejmostí je obousměrné rychlořazení bez nutnosti používat spojku či ubírat plyn a propracovaná kontrola trakce, kterou lze nastavit podle potřeb jezdce. Ducati rovněž nabízí čtyři jízdní režimy spolu s novým pro plné využití potenciálu motoru zkušenými jezdci, který má kontrolu trakce a další omezující prvky aktivní pouze při zařazené „jedničce“. Naopak je zde nový režim omezující výkon na asi 160 koní, který najde uplatnění na silnici s horším povrchem nebo za deště.

    Ducati Panigale V4 R

    Z elektronických detailů lze zmínit třeba homologované závodní světlo pro závody v dešti, nastavitelný omezovač rychlosti pro jízdu v boxech a podobně. Pokud jde o mechaniku, tak je samozřejmostí plně nastavitelný podvozek, jsou použity jednotky Öhlins NPX25/30 vpředu a TTX36 vzadu, které mají širší možnosti nastavení.

    Ducati nabízí celou řadu oficiálního příslušenství, které usnadní používání okruhové motorky. Objednat si můžete jiné stupačky a páčky, které více vyhovují vašim potřebám, příslušenství pro servis, odlehčená hořčíková kola, slicky i speciální „mokré“ pneumatiky na okruhy a k nim modifikovaný program jízdních režimů a kontroly trakce atd.

    Ducati Panigale V4 R

    I když má mít tahle motorka homologaci pro silniční provoz, je jasné, že je určena především na okruh. Každopádně s cenou přes milion korun a omezenou výrobou asi osloví jen ortodoxní nadšence, kteří navíc nemají moc hluboko do kapsy.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 15. března 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      12
    • Sladký
      9
    • Haha
      5
    • Trapas
      5
    • Cože
      4
    • Tvl
      4