Zatímco vzorec modelu GT zůstává známý, Mercedes se více zaměřil na každodenní použitelnost, takže je nově k dispozici jako volitelná výbava konfigurace interiéru 2+2 s nouzovými zadními sedadly. Řízení zadní nápravy, variabilní pohon všech kol a dokonce i dělená sklopná zadní sedadla pomáhají z AMG GT Coupé udělat vhodnější auto pro každodenní použití, ale AMG se hodně snažilo, aby to nebylo na úkor jeho dynamického náskoku.
Na rozdíl od některých modelů v současné nabídce AMG si nové GT zachovalo osmiválec, přičemž obě iterace jsou vybaveny vynikajícím čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným motorem M178. Vrcholné provedení GT 63 disponuje parametry 585 koní a 800 Nm, což mu zajišťuje zrychlení 0-100 km/h za 3,2 sekundy a maximální rychlost 196 km/h. GT 55 s parametry 476 koní a 700 Nm a zrychlením 0-100 km/h za 3,9 sekundy o je jen o něco málo pomalejší. Mimochodem, původní AMG GT v základní verzi zvládlo „stovku“ za 3,8 sekundy, zatímco nové GT 63 se svým zrychlením vyrovná vysoce exkluzivní edici GT Black Series.
AMG u obou variant použilo novou olejovou vanu, změnilo umístění chladiče stlačeného vzduchu a optimalizovalo vstupy a výstupy vzduchu karoserie, přičemž GT 63 má upravenou řídící jednotku a zvýšený plnicí tlak turbodmychadla. Výkon je na asfalt přenášen prostřednictvím standardně dodávané devítistupňové samočinné převodovky s mokrou spojkou a elektronicky řízeného diferenciálu s omezenou svorností, přičemž systém variabilního pohonu všech kol dovoluje přenášet až 100 % točivého momentu na zadní nápravu.
Pod moderně tvarovanou karoserií se skrývá zavěšení kol s dvojitými rameny vpředu i vzadu, nyní se systémem proti „potápění“ předku karoserie při brzdění a hydraulickými aktivními stabilizátory, přičemž adaptivní tlumiče jsou rovněž ovládané hydraulicky. Sériově jsou dodávána 20“ kola, na přání jsou k dispozici 21“, obutá do pneumatik o šířce 295 mm vpředu a 305 mm vzadu. Za nimi jsou pak ukryty karbon-keramické kotouče o průměru 390 mm se šestipístkovými třmeny vpředu a 360 mm jednopístkovými třmeny vzadu.
Ve snaze o vysokou tuhost a nízkou hmotnost je AMG GT postaveno na základě lehké kompozitní hliníkové konstrukce, která zahrnuje ocel, hořčík a vláknité kompozity. Zatímco tato high-tech řešení by mohla snížit hmotnost, další technologie GT ji rozhodně nesnižují, takže celková hmotnost obou verzí činí nemalých 1970 kg a to je na sportovní auto opravdu dost.
Pro zvýšení účinnosti aerodynamiky a snížení vztlaku je GT vybaveno řadou aktivních aerodynamických prvků, včetně dvoustupňového systému ve vstupech vzduchu. Lamely ve spodním a horním přívodu vzduchu zůstávají za každodenních jízdních podmínek kvůli účinnosti a aerodynamickému vyvážení zavřené a otevírají se pouze při zatížení, aby bylo zajištěno správné chlazení. Ve vyšší rychlosti je rovněž vysunut zadní spoiler, který zvyšuje stabilitu, přičemž unikátní zařízení pod vozem umí při vyšší rychlosti snížit auto o 40 mm a vytvořit Venturiho efekt, který snižuje vztlak na přední nápravě.
Design je důvěrně znám, s dlouhým rozvorem, krátkými převisy a celkově vyváženými propozicemi převzatými z předchozí generace modelu. Povrch karoserie ve srovnání s předchůdcem působí čistší a modernizované světlomety a koncové svítilny rovněž přispívají k odlišení od původního vozu. Podobným oživením prošel i interiér, jeho součástí je nový na výšku orientovaný 11,9“ displej multimediálního systému MBUX, ambientní osvětlení s možností volby 64 barev a volant AMG, za nímž je digitální přístrojový štít.
Je očekáváno, že první vozy vyjedou z Affalterbachu na začátku příštího roku 2024, přičemž při uvedení na trh budou k dispozici varianty GT 55 a GT 63. Ceny zatím zveřejněny nebyly.
Fotogalerie |