Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Corvette Z06 dostala nový motor, propracovanou techniku a touží po ježdění na okruhu

    Chevrolet Corvette Z06 | foto: Chevrolet

    Nejostřejší Corvette Z06 v historii dostala úplně nový osmiválec s rozvodem DOHC.

    Svět si už zvykl, že nová generace Corvette kompletně změnila tradiční uspořádání a motor má nyní uprostřed za kabinou. To má pomoci posunout Corvette blíže ke klasickým supersportům moderní doby, ale to svým způsobem uměly i minulé generace. Třeba o Corvette Z06 generace C6 se říkalo, že nabízí 90 procent zážitků tehdejšího Ferrari 575M za třetinovou cenu.

    Poslední dvě generace Corvette nicméně nepřicházely s žádnými revolučními prvky a byl to spíše takový pomalý vývoj stále toho samého. Teď je všechno jinak a dá se říci, že nové generaci C8 zůstal z předchozích generací jen název a rozvod OHV u motorů základních verzí. A to se teď mění s příchodem Z06.

    Chevrolet Corvette Z06

    Nová Z06 totiž dostala zcela nový atmosférický osmiválec LT6 o objemu 5,5 litru, který vlastně vychází z motoru v závodní C8.R. Objem 5,5 litru je sice na poměry Corvette relativně málo, ale má čtyřventilový rozvod DOHC a také „plochou“ klikovou hřídel, čímž se konstrukcí blíží spíše vysokootáčkovým osmiválcům například od Ferrari. Nový osmiválec v Corvette Z06 točí až 8600 min-1 a dosahuje výkonu 670 koní v 8400 min-1.

    Marně hledáme v paměti nějaký atmosférický osmiválec v sériovém autě, který by byl výkonnější. I měrný výkon 122 koní na litr je na americké poměry opravdu špičkové číslo. Točivý moment vrcholí hodnotou 623 Nm v 6300 min-1. Samozřejmostí je pak mazání se suchou skříní, které je pro použití ve sportovním autě, jenž bude zřejmě jezdit i na okruhu, vhodnější.

    Chevrolet Corvette Z06

    Standardem je u Z06 osmistupňová dvouspojková převodovka, ale Chevrolet ještě nezveřejnil data zrychlení a maximální rychlost. Nicméně s celkově kratším finálním převodem a masivními 345 mm širokými pneumatikami vzadu se dá předpokládat, že tohle bude rychlé auto. Z 0 na 100 km/h určitě zrychlí za méně než čtyři sekundy a pojede hodně přes 300 km/h.

    Chevrolet Corvette Z06

    Proti běžné řadě Corvette se provedení Z06 liší odlišnou kalibrací standardně dodávaného adaptivního podvozku z elektromagnetickými tlumiči a má i větší brzdy. Nový je i přední nárazník a auto dostalo účinnější okruh chlazení, včetně většího chladiče oleje převodovky.

    Chevrolet zapracoval i na aerodynamice, a kdo chce, může si připlatit za paket Z07, který z téhle Corvette udělá okruhové náčiní. Masivní zadní křídlo a další aerodynamické elementy při rychlosti 300 km/h generují přítlak 330 kg. Zavedení výrobci supersportů umí víc, ale zase nemůžeme od Chevroletu chtít všechno. Na druhou stranu nová Z06 generuje o 6 procent více přítlaku než předchozí ZR1 generace C7 a ještě má o 8 procent nižší aerodynamický odpor.

    Chevrolet Corvette Z06

    Připlácet lze za celokarbonová kola, která ušetří skoro 20 kg hmotnosti, okruhové pneumatiky Michelin Cup 2 R a ještě ostřejší kalibraci podvozku. V příplatcích nechybí ani masivní karbon-keramické brzdy od Bremba. Na trh se nová generace Corvette Z06 dostane v létě 2022 a ceny zatím zveřejněny nebyly. Otázka je rovněž dostupnost nové Corvette Z06 v Evropě.

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 13:13 středa 2. března 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      13
    • Cože
      2
    • Haha
      1
    • Sladký
      1
    • Tvl
      1
    • Trapas
      0