Nové Bugatti Chiron Super Sport je nekompromisní reinkarnací mantry designu Bugatti „Forma následuje výkon“. Proto je každý centimetr karoserie od předního splitteru po zadní difuzor přizpůsoben dosahování maximální rychlosti, která v tomto případě atakuje hranici 440 km/h. Při takové rychlosti na vůz působí extrémní vztlakové síly. Proto jsou provedené změny zaměřeny na jejich maximální potlačení.
Nejpatrnější změnou je zhruba o 250 mm prodloužená zeštíhlená záď, která co nejdéle udržuje laminární proudění vzduchu podél karoserie před jeho odtržením na zádi a snižuje tak aerodynamický odpor. Plocha odtokové hrany na zádi je o 44 procent menší. Když ještě zůstaneme vzadu, všimněte se zvětšeného difuzoru, jenž vytváří velký přítlak. Ustoupit mu musely i koncovky výfuku, ty jsou nyní vyvedeny na stranách a uspořádány vertikálně v páru. Vpředu přibyl průduch v předním nárazníku, který vytváří tzv. větrné clony přes přední kola. Nový je rovněž výdech za předním kolem a devět otvorů na horní straně blatníku, ty jsou odkazem na model EB 110 Super Sport a nepomáhají snížení tlaku v podbězích.
Kámen na kameni nezůstal ani pod karoserií, Bugatti výrazně upravilo osmilitrový W16 a výsledkem je výkon zvýšený o 100 koní na výsledných 1600 koní! Také točivý moment 1600 Nm je dostupný v širokém spektru otáček od 2000 do 7000 min-1. Zvýšeny byly i maximální otáčky motoru, a to až o 1700 min-1. Dynamika vozu je dechberoucí, z klidu na 200 km/h zrychlí za 5,8 sekundy, 0-300 km/h zvládne za 12,1 sekundy. Na 400 km/h se Chiron Super Sport dostane o 12 procent rychleji, ze „šestky“ na „sedmičku“ převodovka řadí při 403 km/h a sedmý převodový stupeň je o 3,6 procenta „delší“ než v případě běžného Chironu. Pro milovníky čísel: tlak čtyř turbodmychadel činí 2,8 baru a při řazení tlak poklesne jen na 0,3 sekundy.
Odpovídajícím způsobem byl upraven i podvozek, řízení a tlumiče vytvářejí pocit pevnějšího a tužšího spojení s vozem, tužší pružiny stabilizují chování auta při maximální rychlosti a nové naladění má i elektronika podvozku. Na výběr pak jsou čtyři režimy nastavení: EB, Handling, Autobahn a Top Speed. Díky prodloužené zádi a neutrálnímu vyvážení je Chiron Super Sport naprosto stabilní i v zatáčkách projížděných vysokou rychlostí. Ráfky, za příplatek i extrémně lehké hořčíkové, jsou obuty do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, jež zvládnou jet trvale rychlostí 500 km/h.
Při vší té dynamice a extrémních rychlostech si ovšem Bugatti Chiron Super Sport zachovává potřebnou vysokou dávku luxusu, útulnosti a tichosti interiéru. Výroba vozu bude brzy zahájena v závodě v Molsheimu, první zákazníci se dočkají začátkem příštího roku. A cena? Ta činí 3,2 milionu eur netto…
Fotogalerie |