Bugatti Chiron Super Sport: Ještě rychlejší než rychlý

Co se stane, když vezmete jedno z nejrychlejších aut planety a upravíte jeho karoserii tak, aby byla z pohledu aerodynamiky bez jakéhokoli kompromisu co nejefektivnější, a přidáte mu 100 koní výkonu? Ano, bude ještě rychlejší…

Nové Bugatti Chiron Super Sport je nekompromisní reinkarnací mantry designu Bugatti „Forma následuje výkon“. Proto je každý centimetr karoserie od předního splitteru po zadní difuzor přizpůsoben dosahování maximální rychlosti, která v tomto případě atakuje hranici 440 km/h. Při takové rychlosti na vůz působí extrémní vztlakové síly. Proto jsou provedené změny zaměřeny na jejich maximální potlačení.

Bugatti Chiron Super Sport

Nejpatrnější změnou je zhruba o 250 mm prodloužená zeštíhlená záď, která co nejdéle udržuje laminární proudění vzduchu podél karoserie před jeho odtržením na zádi a snižuje tak aerodynamický odpor. Plocha odtokové hrany na zádi je o 44 procent menší. Když ještě zůstaneme vzadu, všimněte se zvětšeného difuzoru, jenž vytváří velký přítlak. Ustoupit mu musely i koncovky výfuku, ty jsou nyní vyvedeny na stranách a uspořádány vertikálně v páru. Vpředu přibyl průduch v předním nárazníku, který vytváří tzv. větrné clony přes přední kola. Nový je rovněž výdech za předním kolem a devět otvorů na horní straně blatníku, ty jsou odkazem na model EB 110 Super Sport a nepomáhají snížení tlaku v podbězích.

Bugatti Chiron Super Sport

Kámen na kameni nezůstal ani pod karoserií, Bugatti výrazně upravilo osmilitrový W16 a výsledkem je výkon zvýšený o 100 koní na výsledných 1600 koní! Také točivý moment 1600 Nm je dostupný v širokém spektru otáček od 2000 do 7000 min-1. Zvýšeny byly i maximální otáčky motoru, a to až o 1700 min-1. Dynamika vozu je dechberoucí, z klidu na 200 km/h zrychlí za 5,8 sekundy, 0-300 km/h zvládne za 12,1 sekundy. Na 400 km/h se Chiron Super Sport dostane o 12 procent rychleji, ze „šestky“ na „sedmičku“ převodovka řadí při 403 km/h a sedmý převodový stupeň je o 3,6 procenta „delší“ než v případě běžného Chironu. Pro milovníky čísel: tlak čtyř turbodmychadel činí 2,8 baru a při řazení tlak poklesne jen na 0,3 sekundy.

Bugatti Chiron Super Sport

Odpovídajícím způsobem byl upraven i podvozek, řízení a tlumiče vytvářejí pocit pevnějšího a tužšího spojení s vozem, tužší pružiny stabilizují chování auta při maximální rychlosti a nové naladění má i elektronika podvozku. Na výběr pak jsou čtyři režimy nastavení: EB, Handling, Autobahn a Top Speed. Díky prodloužené zádi a neutrálnímu vyvážení je Chiron Super Sport naprosto stabilní i v zatáčkách projížděných vysokou rychlostí. Ráfky, za příplatek i extrémně lehké hořčíkové, jsou obuty do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, jež zvládnou jet trvale rychlostí 500 km/h.

Bugatti Chiron Super Sport

Při vší té dynamice a extrémních rychlostech si ovšem Bugatti Chiron Super Sport zachovává potřebnou vysokou dávku luxusu, útulnosti a tichosti interiéru. Výroba vozu bude brzy zahájena v závodě v Molsheimu, první zákazníci se dočkají začátkem příštího roku. A cena? Ta činí 3,2 milionu eur netto…

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 20:18 pondělí 25. října 2021. Anketa je uzavřena.

  • 11
  • 7
  • 5
  • 4
  • 3
  • 3