Experimentální Bugatti Bolide jde nakonec do výroby. Rozbijte prasátko, cena přes 100 milionů korun!

Loni na podzim představené Bugatti Bolide bylo experimentální koncept ukazující možnosti dnešních aut, pokud se jde až na samou hranici. Nakonec nezůstane jen u konceptu a vznikne limitovaná série aut.

Ohlas na představený koncept byl podle šéfa Bugatti Stepnana Winkelmanna byl prý naprosto úžasný, ozývali se nadšenci a sběratelé z celého světa a přemlouvali šéfa automobilky, aby pár aut vyrobili. A zřejmě to i patřičně podpořili penězi, protože Bugatti nakonec svolilo a vyrobí 40 těchto ultimativních strojů.

Bugatti Bolide

Tak si to pěkně shrňme. Srdcem celého auta je legendární osmilitrový, čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný šestnáctiválec ve své nejvypiplanější podobě. Když mu dáte napít benzín s oktanovým číslem 110, dá výkon 1850 koní, když natankujete běžnou „devadesátosmičku“ bude to stále moc pěkných 1600 koní a 1600 Nm dostupných od 2250 min-1.

Motor a jeho příslušenství prošly řadou úprav, aby mohl být Bolide pravidelně používán na okruhu – motor dosahuje vyšších otáček, sání a výfuk jsou upraveny pro spontánnější reakce motoru, změněno je chlazení turbodmychadel, motoru, převodovky, diferenciálů atd.

Bugatti Bolide

Druhý dominantní faktor vozu je jeho aerodynamika. Jen se podívejte na to množství otvorů pro přívod a odvod vzduchu, hromadu aerodynamických prvků, difuzor nebo zadní křídlo. Vše je podřízeno maximálnímu přítlaku. Ten by měl při rychlosti 320 km/h činit 1800 kg! Bugatti celé auto vyvíjí v souladu se standardy FIA. Ne že by s ním chtělo závodit, ale chce majitelům Bolidu poskytnou vysokou bezpečnost. Auto je vybaveno samočinným hasícím systémem, tlakovým plněním nádrže, koly s centrální maticí nebo šestibodovými bezpečnostními pásy kompatibilními se systémem HANS.

Bugatti Bolide

Sériový vůz by měl mít hmotnost 1450 kg, což při použití benzínu s oktanovým číslem 98 znamená 0,9 kg na jednoho koně výkonu. Při uvedení konceptu bylo prohlašováno, že tohle auto bude mít „maximálku“ přes 500 km/h, jedno kolo na okruhu v Le Mans zvládne za 3:07,1 a Nordschleife za 5:23,1. Uvidíme, jaké budou reálné hodnoty. Bugatti vyrobí 40 exemplářů, první zákazníci se svého Bolidu dočkají v roce 2024 a základní cena vozu je čtyři miliony eur, tedy zhruba 100 milionů a 400 tisíc korun…

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 13:18 pondělí 27. prosince 2021. Anketa je uzavřena.

  • 7
  • 5
  • 4
  • 4
  • 4
  • 2