Bude BMW opět bojovat o vítězství v Le Mans?

Vítězství prototypu BMW V12 LMR z roku 1999 je už řádně zaprášené a od té doby mnichovská automobilka o další triumf v absolutním pořadí neusilovala. Od roku 2023 už ale na to auto zase mít bude.

BMW na konci aktuální sezony odejde ze závodů elektrických formulí a šuškalo se o tom, že v hledáčku jsou dvě závodní série: elektrická GT a vytrvalostní závody s hybridním prototypem LMDh. Podobně jako už dříve Audi, Porsche a Ferrari se BMW vydá cestou vozu LMDh, který je výkonnostně srovnatelný s vozy kategorie Hypercars, v níž už závodí Toyota a Glickenhaus a brzy přibude i Peugeot.

BMW v Le Mans závodilo i s Art Carem od Jeffa Koonse.

Předpisy pro LMDh na rozdíl od Hypercars nevyžadují žádné sériové auto, z něhož má to závodní vycházet. Jako základ totiž homologované šasi LMP2 a standardizovaný elektromotor a baterii a automobilka dodá vlastní pohonnou jednotkou a vytvoří karoserii. Aktuálně existují čtyři výrobci šasi LMP2 s homologací: Dallara, Oreca, Ligier a Multimatic. BMW zatím neoznámilo, který podvozek pro svůj návrat do kategorie prototypů zvolí, to Audi a Porsche už mají vybranou americkou společnost Multimatic.

Poslední vystoupení v Le Mans s BMW M8 GTE zanechalo rozpaky a trpkou přichuť.

Tisková zpráva zdůrazňuje důležitost amerického trhu a že projekt je primárně zaměřen na zámořskou sérii IMSA, kde BMW hodlá od sezony 2023 nasadit dva vozy. Naopak v tiskové zprávě není nic o možném jezdeckém obsazení ani to, zda bude BMW pokračovat ve dlouholeté úspěšné spolupráci s týmem RLL. Na konci tiskové zprávy je pak zmíněno ono vítězství v Le Mans v roce 1999 a že ve stejném roce BMW V12 LMR zvítězilo i ve 12h v Sebringu. 

Zda BMW svůj nový prototyp postaví i na start slavného maratonu v Le Mans, zdaleka není jasné, ale byla by škoda, kdyby ne…

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 20:17 pondělí 25. října 2021. Anketa je uzavřena.

  • 9
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3