BMW na konci aktuální sezony odejde ze závodů elektrických formulí a šuškalo se o tom, že v hledáčku jsou dvě závodní série: elektrická GT a vytrvalostní závody s hybridním prototypem LMDh. Podobně jako už dříve Audi, Porsche a Ferrari se BMW vydá cestou vozu LMDh, který je výkonnostně srovnatelný s vozy kategorie Hypercars, v níž už závodí Toyota a Glickenhaus a brzy přibude i Peugeot.
Předpisy pro LMDh na rozdíl od Hypercars nevyžadují žádné sériové auto, z něhož má to závodní vycházet. Jako základ totiž homologované šasi LMP2 a standardizovaný elektromotor a baterii a automobilka dodá vlastní pohonnou jednotkou a vytvoří karoserii. Aktuálně existují čtyři výrobci šasi LMP2 s homologací: Dallara, Oreca, Ligier a Multimatic. BMW zatím neoznámilo, který podvozek pro svůj návrat do kategorie prototypů zvolí, to Audi a Porsche už mají vybranou americkou společnost Multimatic.
Tisková zpráva zdůrazňuje důležitost amerického trhu a že projekt je primárně zaměřen na zámořskou sérii IMSA, kde BMW hodlá od sezony 2023 nasadit dva vozy. Naopak v tiskové zprávě není nic o možném jezdeckém obsazení ani to, zda bude BMW pokračovat ve dlouholeté úspěšné spolupráci s týmem RLL. Na konci tiskové zprávy je pak zmíněno ono vítězství v Le Mans v roce 1999 a že ve stejném roce BMW V12 LMR zvítězilo i ve 12h v Sebringu.
Zda BMW svůj nový prototyp postaví i na start slavného maratonu v Le Mans, zdaleka není jasné, ale byla by škoda, kdyby ne…
Fotogalerie |