Z BMW řady 7 se stal „malý“ Rolls-Royce

Vlajková loď BMW pokračuje s kontroverzním designem a poprvé je plně elektrická.

Nová generace BMW řady 7 už zase šokuje vnějším designem, který přebírá jazyk z nedávno představeného SUV BMW X7. Výrobce se nám vždy snažil tvrdit, že je tento výrazný design nadčasový a že si zvykneme, ale třeba první kontroverzní řada 7 od Chrise Bangla je pro někoho ošklivá i dnes a její facelift s tím moc nedokázal udělat. Uvnitř už to tak kontroverzní není, i když ta vkusná strohost s přechodem na hodně zdobený styl zmizela. V BMW řady 7 najdete obří dotykové displeje a zase o něco méně tlačítek.

Nová „sedmička“ bude prozatím prodávána jen v prodlouženém provedení, které má s rozvorem 3215 mm dokonce o 5 mm delší rozvor než prodloužená verze minulé generace. Nová generace je celkově o 130 mm delší, 48 mm širší a 51 mm vyšší. Standardem všech verzí bude pneumatické odpružení s adaptivními tlumiči a samočinným udržováním světlé výšky vozu.

BMW i7 xDrive60

Vůbec poprvé může být BMW řady 7 poháněno výhradně elektřinou. Tahle verze dostala označení i7 xDrive60 a spoléhá na dvojici elektromotorů. Ten přední má výkon 258 koní a točivý moment 365 Nm, zadní pak 313 koní a 380 Nm. Systémové parametry znějí 544 koní a 745 Nm, ovšem na auto s pohotovostní hmotností 2640 kg to není zase kdovíco. I tak elektrická „sedmička“ zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy a „maximálka“ je omezena na 240 km/h. Na jedno nabití má ujet okolo 600 km. Použitá baterie má využitelnou kapacitu 101,7 kWh, takže počítejte s reálným dojezdem 400 až 500 km, a i když elektrický systém pohonu funguje na relativně nízkém napětí 376,4 V, snese nabíjení celkem vysokým výkonem až 195 kW. Samozřejmě lze auto nabíjet i z domácí třífázové zásuvky výkonem 11 kW, což by mělo zaručit plné nabití za 10 hodin. Jen při současných cenách elektřiny bude „plná nádrž“ stát tak 700 Kč.

Základ mezi verzemi se spalovacím motorem je BMW 735i, které má třílitrový šestiválec s elektrickou asistencí. Nabízí systémové parametry 286 koní a 425 Nm, z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,7 sekundy a jede 250 km/h. Verze 740i s týmž šestiválcem se do Evropy nepodívá. Má 380 koní a 540 Nm a o 1,3 sekundy lepší zrychlení na 100 km/h. V Evropě nebude ani osmiválec o objemu 4,4 litru v provedení 760i xDrive, který má 544 koní a 750 Nm. S ním „sedmička“ akceleruje na 100 km/h za 4,2 sekundy. Diesel prozatím v nabídce není, ale na evropském trhu se objeví ještě letos. Příští rok přibudou plug-in hybridy a o rok později dorazí tradiční obrněná verze.

BMW i7 xDrive60

BMW opět rozšířilo armádu asistenčních a bezpečnostních systémů. V kolonách auto zvládne řídit prakticky úplně samo a oblíbená funkce ovládání na dálku a samočinného parkování do úzkých mezer zůstala zachována.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pátek 16. září 2022. Anketa je uzavřena.

  • 13
  • 10
  • 4
  • 4
  • 4
  • 3