BMW M3 CS: Výkonnější, lehčí a přesvědčivější

BMW nepolevuje v uvádění zajímavých edicí svých modelů ani v roce 2023, důkazem je nové BMW M3 CS s výkonem 550 koní.

Mnichovská automobilka přidala další dílek do rodiny vozů s přídomkem CS a po M5 a M4 se jím může pochlubit i aktuální generace sedanu M3. Cesta k ještě zajímavějšímu svezení vede přes celou řadu drobných vylepšení, která dohromady vytváří jedinečný celek.

Cestu po odlišnostech začněme pod kapotou, kde pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec naladěný na 550 koní a 630 Nm. Za vyššími parametry je třeba hledat jiný software řídící jednotky motoru, zvýšení plnícího tlaku z 1,7 na 2,1 baru ve srovnání s „běžnou“ M3, motor má kovaný klikový hřídel a například kanálky pro vedení chladící kapaliny v hlavě motoru jsou vytvořeny za pomoci 3D tisku, protože jejich optimálního tvaru by nebylo možné klasickým litím dosáhnout. Mimo jiné pak také motor v karoserii uložen v pevnějších silentblocích a titanový poslední díl výfuku mu propůjčuje nezaměnitelný zvuk ne nepodobný tomu, jaký má závodní M4 GT3.

BMW M3 CS

Výkon je na kola přenášen přes osmistupňovou samočinnou převodovku a systém pohonu všech kol, který ovšem umí z M3 CS při zvolení správného režimu udělat i čistou zadokolku. Lepší trakci pomáhá vzadu aktivní elektronicky řízený diferenciál a nad tím vším bdí chytrá elektronika. Řidič pak má možnost různých nastavení jak motoru, tak pohonu všech kol a převodovky, aby to vyhovovalo jeho řidičskému stylu a způsobu, jakým zrovna se svým BMW M3 CS chce jet.

Nastavitelný je i podvozek, který pro použití v M3 CS dostal jinou kinematiku a jiné odklony kol. To vše by spolu se specifickým set-upem tlumičů, pružin a stabilizátorů mělo přinést větší přesnost ovládání. Nově naladěno je i elektromechanické řízení a brzdy. Ty mají dvoudílné kotouče a na přání mohou být i karbon-keramické. O zaměření M3 CS vypovídá i fakt, že standardně je dodáváno na okruhových pneumatikách, které vyvinutých na míru pro tenhle vůz. Pokud si ovšem zákazník přeje „obyčejné“ sportovní pneumatiky, může bezplatně vybrat ty. Pro úplnost uveďme, že vpředu mají pneu rozměr 275/35 ZR 19, vzadu 285/30 ZR 20.

BMW M3 CS

Řeč byla o odlehčování, to má na svědomí především použití prvků z uhlíkovými vlákny zpevněného plastu CFRP. Z něj není jen střecha, jako u běžné M3, ale také kapota, splitter pod předním nárazníkem, kryty zpětných zrcátek, zadní spoiler a celá řada drobností v interiéru. Lehčí je také zmiňovaný titanový koncový díl výfuku. Dohromady úspora hmotnosti u M3 CS ve srovnání s M3 Competition činí 20 kg.

A cena? BMW chce za M3 CS 3 965 000 Kč, což je zhruba o 1,4 milionu korun víc než za M3 Competition, která má rovněž automat a pohon všech kol. Produkce M3 CS bude trvat jen rok, takže bude vyrobeno jen omezené množství kusů. Jestli to všechno stojí za celkem tučný příplatek, už si musí zákazníci rozhodnout sami.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 31. května 2023. Anketa je uzavřena.

  • 17
  • 12
  • 9
  • 8
  • 8
  • 8