Nejrychlejší Bentley jede 335 km/h! Umí ale vypnout i půlku válců...

Dvanáctiválcové superkupé je zase o něco rychlejší a sportovnější. Myslí ale také na ekologii.

Třetí generace luxusního kupé Bentley Continental GT se dočkala vrcholné verze Speed, ta přináší zase o něco vylepšené parametry přeplňovaného šestilitrového dvanáctiválce a o trochu více rychlosti.

Spolu s posíleným motorem (výkon byl zvýšen na 659 koní, točivý moment zůstal na hodnotě 900 Nm) si technici Bentley pohráli především s elektronickým mozkem auta tak, aby se charakter verze Speed od „běžného“ Continentalu GT odlišoval a byl více sportovní, pokud se tedy o autě s hmotností přes dvě tuny dá mluvit jako o sportovním.

Bentley Continental GT Speed

Tak třeba osmistupňová dvouspojková převodovka nyní ve sportovním režimu řadí dvakrát rychleji, motor více vytáčí, nebojí se ho v manuálním režimu podržet v červeném poli a dříve podřazuje. Přiostřená je také reakce na plyn a zároveň byl změněn program inteligentního pohonu všech kol, který má na výjezdech ze zatáček více upřednostňovat zadní nápravu. Aktivní zadní diferenciál byl rovněž naladěn více ke sportovnímu charakteru.

Ovšem ostřejší projev Bentley ukáže až při stisknutí tlačítka Sport, ve standardním režimu zůstane stále tím komfortním luxusním kupé. Dynamika se ve srovnání s „nevytuněným“ dvanáctiválcem moc nezměnila. Nejvyšší rychlost se posunula o 2 km/h na 335 km/h, z klidu na 100 km/h akceleruje tohle kupé za 3,6 sekundy, tedy o pouhou desetinu sekundy rychleji.

Ačkoli to asi bude potenciálním zákazníkům úplně jedno, při klidné jízdě běží dvanáctiválec jen na polovinu válců a při popojíždění motor při dojezdech dříve zhasíná, aby šetřil palivo. Ehm... Na výrobu interiéru muselo být poraženo stádo krav a u auta s reálnou spotřebou dvacet litrů na 100 km se budou řešit dvě tři kapky benzínu navíc.

Bentley Continental GT Speed

Continental GT Speed jezdí samozřejmě na aktivním podvozku s adaptivními tlumiči a pneumatickým odpružením a nechybí mu ani aktivní stabilizátory, které jsou díky integrovaným elektromotorům schopné ke stabilizaci naklánějící se karoserie dodat až 1300 Nm točivého momentu za 0,3 sekundy.

Bentley Continental GT Speed

Možná si říkáte, že aby tohle všechno správně fungovalo, musí palubní řídicí počítač včetně všech jízdních asistentů pracovat přes čas. Bentley ale uvádí, že pokud řidič chce, může například systém kontroly stability zcela vypnout.

Na přání si můžete Continental GT Speed vybavit novým typem karbon-keramických brzd, které podle automobilky zvládnou při jednom intenzivním brzdění přeměnit v teplo až 10 MJ energie. Jen pro srovnání, tolik energie vyzáří jako teplo metabolismus zdravého dospělého člověka za celý den nebo by z ní šlo získat 2,78 kWh pro akumulátor, na což by pak běžný elektromobil ujel asi 15 km. Keramické brzdy také ušetří dohromady 33 kg hmotnosti.

Bentley Continental GT Speed

Ačkoli už v základu dostanete prakticky úplnou výbavu, budete moci dále připlácet především za individuální doplňky, zakázkové čalounění a mnoho dalších rozmazlujících detailů. Inu, když rozhazovat miliony, tak ve velkém.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 úterý 3. srpna 2021. Anketa je uzavřena.

  • 28
  • 18
  • 13
  • 13
  • 11
  • 10