Audi vylepšilo R8 s pohonem zadních kol. Kupujte, taková auta už nebudou!

Drobná modernizace, silnější desetiválec, ale o moc rychlejší tohle auto nebude.

Existenci jednoho z posledních pravověrných supersportů s atmosférickým motorem si nebudeme užívat věčně a je jen otázka času, kdy Audi za tímhle modelem definitivně zhasne a přijde s nějakou elektrickou náhražkou. Ale než tohle „německé Lambo“ odejde do penze, je tu zase další vylepšení.

Asi víte, že Audi nabízí i verzi s pohonem pouze zadních kol, která se jmenuje RWD. Nyní přichází verze Performance, která značí především zvýšení výkonu atmosférického desetiválce o objemu 5,2 litru. Motor, vybavený duálním vstřikováním paliva (přímým i nepřímým), posílil o 30 koní na 570 koní, točivý moment byl zvýšen o 10 Nm na hodnotu 550 Nm.

Audi R8 V10 performance RWD

Na akceleraci se ovšem posílení motoru moc neprojevilo, neboť tady už bude limitující faktor trakce zadních pneumatik. Z 0 na 100 km/h Audi R8 V10 performance RWD zrychlí za stejných 3,7 sekundy jako starší verze s o 30 koní slabším motorem. Spyder je o desetinu sekundy pomalejší. Jediné, kde bude nárůst výkonu znát, je maximální rychlost. Ta povyrostla z 320 na 329 km/h, Spyder je v obou případech o 2 km/h pomalejší.

Nová verze je ale o 5 kg lehčí, na váze ukáže 1590 kg. Novinkou u zadokolky R8 je dynamické řízení s proměnným převodem v rozsahu 10,5:1 až 15,8:1. Audi změnilo naladění a geometrii podvozku a nový je také program kontroly stability. Vylepšená R8 má mít lepší odezvu a řízené drifty mají být o něco jednodušší. Upravena byla i sedmistupňová dvouspojková převodovka a zadní samosvorný diferenciál, nově lze využívat i vylepšenou funkci systému launch control.

Audi R8 V10 performance RWD

Další změny jsou spíše kosmetické a na první pohled těžko postřehnutelné. Opět bude možné vybírat z poměrně rozsáhlého katalogu příplatků a individuálních doplňků. Základem jsou litinové brzdy, za karbon-keramickou brzdovou soustavu se připlácí. V příplatcích jsou i odlehčená kola s okruhovými pneumatikami Cup.

Audi R8 V10 performance RWD

Zajímavé je, že základní cenu Audi zvedlo jen o 5000 eur na 149 000 eur, tedy na asi 3 725 000 Kč. Spyder, jehož střecha se složí i za jízdy v rychlosti do 50 km/h za dvacet sekund, začíná s cenou na částce 162 000 eur.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 13:40 pátek 13. května 2022. Anketa je uzavřena.

  • 8
  • 4
  • 3
  • 3
  • 1
  • 1