Dvougenerační etapa Audi R8 pomalu spěje ke svému konci. Tradiční supersport s velkým motorem uprostřed se přímého nástupce zřejmě už nedočká, a jestli nějaké podobné Audi někdy bude, tak podle všeho už jen s elektrickým pohonem.
Nově představená limitovaná edice V10 GT RWD tak nabízí zajímavou příležitost, jak investovat 225 000 eur, tedy asi 5,5 milionu korun. Aut bude jen 333 a nepředpokládáme, že budou na hodnotě ztrácet. Jak název napovídá, tohle Audi R8 má atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, který se stále ještě obejde bez elektromotorů. Produkuje moc hezkých 620 koní a 560 Nm, točí 8700 min-1 a auto vystřelí z klidu na 100 km/h za 3,4 sekundy. „Dvoustovkou“ jede za 10,1 sekundy, nejvyšší rychlost je 320 km/h.
K dokonalosti chybí už jen manuál, ale toho se nedočkáte. Je tu ovšem modifikovaná dvouspojková převodovka se sedmi převodovými stupni, která nyní řadí rychleji a dostala kratší odstupňování. Technickou zajímavostí je nastavitelné ESP a kontrola trakce v sedmi krocích až po „zcela vypnuto“. Podle Audi to má řidičům dovolit vychutnávat si přetáčivé smyky a zároveň mít auto pořád pod kontrolou.
Pokud jde o design, tak motor dostal černě lakované sání, vzadu je černý nápis R8 GT a auto zdobí poměrně výrazný aerodynamický paket z karbonu. Tomu dominuje zadní křídlo, ale obsahuje také difuzor, přední spoiler, boční křidélka a další detaily. Pro R8 GT vznikla i nová 20” kola, která pomohla ušetřit pár kilogramů hmotnosti. Něco ušetří i standardně dodávané karbon-keramické brzdy, anatomické skořepinové sedačky či karbonové stabilizátory. Celkem je auto o 20 kg lehčí, oficiálně ukáže na váze bez řidiče 1570 kg.
R8 GT RWD může mít za příplatek také nastavitelný podvozek, což ocení ti zákazníci, kteří plánují auto provozovat i na okruhu. Dostanou potřebnou sadu nářadí a manuál, jak si s nastavením podvozku hrát. Do prodeje Audi R8 V10 GT RWD půjde v roce 2023, ale už teď je možné ho objednávat.
Fotogalerie |