Příští Audi A6 Avant bude elektrické. Nabídne 469 koní a na jedno nabití ujede až 700 km

Koncept Audi A6 Avant e-tron představuje nejen elektrickou budoucnost modelu A6, ale i novou platformu.

Ačkoli bychom se na tu slibovanou elektrickou budoucnost mohli stále dívat velmi skepticky (především kvůli vysokému podílu spalování fosilních paliv na výrobě elektřiny, který v některých zemích EU překračuje 70 %), tak automobilky pod tlakem stále přísnějších emisních norem a hrozeb zákazů prodeje aut se spalovacími motory nemají moc na vybranou. Není se tak čemu divit, že Audi představuje koncept oblíbeného luxusního kombi A6 Avant v provedení e-tron, tedy v plně elektrické verzi.

Koncept představený v Šanghaji sice má trochu asijské detaily, ale celkově stále nese typický designový jazyk Audi s charakteristickými prvky. Důležitá novinka je ale platforma PPE, což je zkratka pro Premium Platform Electric. Bude sloužit prakticky všem velkým Audi a zřejmě i dalším elektrickým modelům koncernu Volkswagen této velikosti. Platforma vychází ze základu, který připravilo Audi s Porsche pro Taycan a e-tron GT, ale byla upravena a má být variabilnější. Dokonce na ní mohou vzniknout i poměrně malá auta segmentů B, C a D, tedy cokoli od Fabie po Superb, pokud bychom měli velikosti možných aut přiblížit širší veřejnosti.

Audi A6 Avant e-tron Concept

Audi slibuje u nové A6 opravdu zajímavé parametry. Pětimetrový kombík, který je zároveň skoro dva metry široký, má na jedno nabití baterie s kapacitou 100 kWh ujet až 700 km. Dojezd je pro A6 Avant důležitý, neboť statistiky ojetých aut z Evropy řadí právě A6 mezi auta s nejvyššími průměrnými nájezdy vůbec, spolu s Volvy V70/S80 a Škodou Superb. Taková auta nezahálí a musejí být v pohotovosti. Audi si tak nemůže dovolit představit novou A6 s nedostatečnou kapacitou akumulátorů a neschopností snášet velké nabíjecí proudy.

Audi A6 Avant e-tron využije 800V technologii známou z Audi e-tron GT a Porsche Taycan. Nabíjet bude možné výkonem až 270 kW a prý půjde u výkonné nabíječky doplnit 300 km dojezdu za 10 minut. Na to jsme tedy zvědavi… Velkou baterii nabijete z 5 na 80 % kapacity už za 25 minut. Samozřejmě, v případě nedostupnosti takto výkonných nabíječek budete muset vzít za vděk běžně dostupnými nabíjecí standardy s nižšími výkony (obvykle 50 až 75 kW). Počítá se i s domácím dobíjením přes noc výkonem 11 kW.

Audi A6 Avant e-tron Concept

Dva elektromotory starající se o pohon konceptu A6 Avant disponují celkovým výkonem 469 koní a točivým momentem 800 Nm, což jsou parametry srovnatelné s bi-turbo osmiválcem 4.0 TFSI v současných vrcholných Audi. Z 0 na 100 km/h má tento kombík zrychlit za méně než čtyři sekundy, ale na přesné hodnoty si musíme počkat, až bude představen sériový model. Očekávat jej můžeme už příští rok.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 14:00 pondělí 25. července 2022. Anketa je uzavřena.

  • 7
  • 3
  • 3
  • 2
  • 2
  • 2