Ačkoli bychom se na tu slibovanou elektrickou budoucnost mohli stále dívat velmi skepticky (především kvůli vysokému podílu spalování fosilních paliv na výrobě elektřiny, který v některých zemích EU překračuje 70 %), tak automobilky pod tlakem stále přísnějších emisních norem a hrozeb zákazů prodeje aut se spalovacími motory nemají moc na vybranou. Není se tak čemu divit, že Audi představuje koncept oblíbeného luxusního kombi A6 Avant v provedení e-tron, tedy v plně elektrické verzi.
Koncept představený v Šanghaji sice má trochu asijské detaily, ale celkově stále nese typický designový jazyk Audi s charakteristickými prvky. Důležitá novinka je ale platforma PPE, což je zkratka pro Premium Platform Electric. Bude sloužit prakticky všem velkým Audi a zřejmě i dalším elektrickým modelům koncernu Volkswagen této velikosti. Platforma vychází ze základu, který připravilo Audi s Porsche pro Taycan a e-tron GT, ale byla upravena a má být variabilnější. Dokonce na ní mohou vzniknout i poměrně malá auta segmentů B, C a D, tedy cokoli od Fabie po Superb, pokud bychom měli velikosti možných aut přiblížit širší veřejnosti.
Audi slibuje u nové A6 opravdu zajímavé parametry. Pětimetrový kombík, který je zároveň skoro dva metry široký, má na jedno nabití baterie s kapacitou 100 kWh ujet až 700 km. Dojezd je pro A6 Avant důležitý, neboť statistiky ojetých aut z Evropy řadí právě A6 mezi auta s nejvyššími průměrnými nájezdy vůbec, spolu s Volvy V70/S80 a Škodou Superb. Taková auta nezahálí a musejí být v pohotovosti. Audi si tak nemůže dovolit představit novou A6 s nedostatečnou kapacitou akumulátorů a neschopností snášet velké nabíjecí proudy.
Audi A6 Avant e-tron využije 800V technologii známou z Audi e-tron GT a Porsche Taycan. Nabíjet bude možné výkonem až 270 kW a prý půjde u výkonné nabíječky doplnit 300 km dojezdu za 10 minut. Na to jsme tedy zvědavi… Velkou baterii nabijete z 5 na 80 % kapacity už za 25 minut. Samozřejmě, v případě nedostupnosti takto výkonných nabíječek budete muset vzít za vděk běžně dostupnými nabíjecí standardy s nižšími výkony (obvykle 50 až 75 kW). Počítá se i s domácím dobíjením přes noc výkonem 11 kW.
Dva elektromotory starající se o pohon konceptu A6 Avant disponují celkovým výkonem 469 koní a točivým momentem 800 Nm, což jsou parametry srovnatelné s bi-turbo osmiválcem 4.0 TFSI v současných vrcholných Audi. Z 0 na 100 km/h má tento kombík zrychlit za méně než čtyři sekundy, ale na přesné hodnoty si musíme počkat, až bude představen sériový model. Očekávat jej můžeme už příští rok.
Fotogalerie |