Další dvanáctiválec odchází do důchodu. Rozlučka ovšem stojí za to!

Označení DBS nesly vždy ty nejfajnovější Astony, aktuální generace se loučí limitovanou edicí DBS 770 Ultimate.

Recept na vytvoření toho vozu byl vlastně prostý – Aston Martin vzal každičký detail a udělal jej ještě lepší. Není proto divu, že vznikne jen omezená série 499 exemplářů (300 Coupé, 199 Volante s otevřenou karosérií. Stejně tak asi nepřekvapí, že všechny byly prodány dávno před tím, než bylo auto vůbec oficiálně představeno veřejnosti.

Srdcem tohoto sběratelského vozu je nejvýkonnější interpretace dvěma turbodmychadly přeplňovaného V12 o objemu 5,2 litru. Dává rovných 770 koní, a to z něj činí nejvýkonnější DBS všech dob. Gigantický točivý moment 900 Nm je k dispozici v rozmezí 1800-5000 min-1, takže dynamika na jednotlivé převodové stupně je kolosální. Za nárůstem parametrů je vylepšené sání, zapalování a nepatrně vyšší plnící tlak turbodmychadel. Motor byl pečlivě laděn, aby poskytoval rychlé reakce a mimořádné zrychlení i patřičný akustický projev V12. Mimochodem, maximální rychlost činí 340 km/h a zrychlení 0-100 km/h zabere 3,4 sekundy u kupé a 3,6 sekundy u Volante.

Aston Martin DBS 770 Ultimate

O přenos síly motoru na zadní kola se stará osmistupňová samočinná převodovka ZF a mechanický diferenciál s omezenou svorností. Převodovce se dostalo nové kalibrace a řazení je tak rychlejší a přináší lepší interakci s řidičem. Protipólem výkonného motoru jsou standardně dodávané brzdy s karbon-keramickými kotouči o průměru 410 mm vpředu a 360 mm. O preciznější řízení a zpětnou vazbu se stará vylepšené řízení s pevným sloupkem. Pomáhá mu i výztuha pod přední kapotou, která zvyšuje torzní tuhost přídě vozu o 25 % a o 3 % celkovou tuhost karoserie jako takové.

Aston Martin DBS 770 Ultimate stojí na adaptivních tlumičích se specifickým naladěním a upraveným softwarem zaměřeným na ovladatelnost, ovšem bez kompromisů na jízdním komfortu. Jinými slovy řečeno, řidič by měl být více zapojen do řízení auta, které mu poskytuje adekvátní zpětnou vazbu, ovšem ani pokud chcete ve vysoké rychlosti přejet po dálnicích půl Evropy v typickém komfortu GT vozů Aston Martin, nebudete rozhodně zklamáni. A to závěrečná edice DBS jezdí na 21“ kolech s pneumatikami Pirelli P Zero v rozměru 265/35 R 21 vpředu a 305/30 R 21 vzadu.

Aston Martin DBS 770 Ultimate

Jak Aston Martin vylepšil vnější vzhled i interiér je dobře vidět na fotkách, a tak jen dodáme informaci o tom, že nabídka individuálních prvků výbavy a úprav oddělení Q je prakticky neomezená a každý ze 499 zákazníků si auto naspecifikuje podle svých tužeb. Výroba Aston Martinu DBS 770 Ultimate bude zahájena v prvním čtvrtletí letošního roku a první šťastlivci se dočkají na konci léta.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 13:00 čtvrtek 25. května 2023. Anketa je uzavřena.

  • 13
  • 9
  • 5
  • 5
  • 4
  • 4