Rozbijte prasátka! Aston Martin chystá jedinečné auto jen pro pár vyvolených...

Prý je to jen koncept pro Concours d’Elegance v Pebble Beach, ale určitě už se na něj sběratelé těší.

Speciální a zakázkové modely má v rámci automobilky Aston Martin na starosti divize Q a ta tímto „konceptem“ oslavuje deset let své existence. Otevřený speedster bez střechy a jen s malým spoilerem místo předního okna čerpá inspiraci v legendárních modelech DBR1, který v roce 1959 vyhrál 24h Le Mans, a DB3S z roku 1953.

I když je DBR22 pouze koncept, automobilka přiznává, že v případě zájmu může vzniknout omezený počet produkčních, z něj odvozených aut. A nebojíme se, že by se na světě pár nadšených sběratelů nenašlo. Dnes je nakonec vše pouze funkcí peněz a britská automobilka by byla bláznivá, kdyby volání bohatých zájemců nevyslyšela.

Zajímavé je, že se sériovými Astony Martin toho otevřený speedster DBR22 moc společného nemá. Karoserie s co nejmenším množstvím panelů je zcela nová, dokonce byla upravena i sériová platforma a vůz dostal například nový zadní pomocný rám, který byl vyroben technologií 3D tisku z hliníku, což pomohlo ušetřit prostor a hmotnost, ale na tuhosti se to prý negativně neprojevilo. Aston Martin na této technologii demonstruje, že je možné ji efektivně použít při návrhu a výrobě jedinečných vozů unikátního designu či velmi malých sérií.

Aston Martin DBR22

Pod dlouhou přední kapotou je dvěma turbodmychadly přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5,2 litru s parametry 715 koní a 753 Nm, který je schopen tento koncept z zrychlit 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dotlačit jej až k 319 km/h. DBR22 má pohon zadních kol a upravenou osmistupňovou samočinnou převodovku s cílem nabídnout pohotovější a ostřejší reakce a lepší akceleraci.

Pojetí interiéru není zase tak minimalistické, nechybí v něm ani moderní infotainment a všechny komfortní a bezpečnostní nezbytnosti, což spolu s opravdu důkladným zpracováním detailů naznačuje, že tento vůz je prakticky připraven k malosériové výrobě.

Aston Martin DBR22

Na karoserii se nenachází žádné agresivní aerodynamické elementy a design se podařilo udržet mimořádně čistý. Přesto má DBR22 promyšlenou podlahu s rozměrným difuzorem a pečlivě navržené vstupy vzduchu k motoru a k chlazení brzd, takže bylo myšleno na to, aby auto fungovalo.

Zájemci z celého světa se evidentně už nyní předhánějí, kdo tohle auto bude mít jako první, čehož samozřejmě může Aston Martin při cenotvorbě plně využít. Oficiálně ještě nepadlo ani slovo, ale každému je asi jasné, že pár kusů britská automobilka určitě vyrobí.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pátek 23. prosince 2022. Anketa je uzavřena.

  • 15
  • 10
  • 3
  • 1
  • 1
  • 1