Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Aston Martin V12 Vantage: Limitovaná edice na rozloučenou s V12

    Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

    Limitovaná edice se loučí s dvanáctiválcem. Už teď je všech 333 kusů vyprodaných.

    Doba je zlá a historie klasických dvanáctiválců Aston Martin zřejmě spěje ke svému konci. V běžných modelech už zřejmě pro tuto konfiguraci nebude místo a dočkáme se jen hybridů a aut se sníženým počtem válců. Na rozloučenou s legendárním dvanáctiválcem tak britská automobilka připravila limitovanou edici 333 kusů modelu Vantage, který dostane poslední produkční dvanáctiválec z dílny Astonu Martin. Na rozdíl od čtyřlitrového osmiválce, který je původem od Mercedesu.

    Aston Martin V12 Vantage

    Je to stejná jednotka o objemu 5,2 litru a se dvěma turbodmychadly, která pohání například velké kupé DB11. Inženýři Astonu z dvanáctiválce dostali 700 koní a 753 Nm, což jsou moc hezká čísla na kupé, které konkuruje například Porsche 911 a dalším podobně koncipovaným autům. Maximální rychlost převyšuje 320 km/h a z 0 na 100 km/h dvanáctiválcový Vantage zrychlí za 3,4 sekundy, což už je při současných technologických možnostech pneumatikářských firem asi na hranici schopností klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

    Aston Martin V12 Vantage

    Zatímco minulý V12 Vantage měl přímo řazenou převodovku, tady je osmistupňový automat od ZF, ale s úpravami, aby převodovka řadila rychleji a měla pohotovější odezvu. Standardně je dodáván i samosvorný diferenciál. Speciální edice by se neobešla bez úprav na podvozku, řízení a dokonce i karoserii a aerodynamice. Za povšimnutí stojí například ten masivní zadní difuzor jak na závodním autě. Úpravy na karoserii se podepsaly na zlepšení aerodynamiky a podle Astonu Martin vůz při maximální rychlosti generuje přítlak 204 kg. V12 Vantage je také zhruba o čtyři centimetry širší a dostal karbonové nárazníky a další kompozitové díly karoserie, které pomohly kompenzovat vyšší hmotnost velkého motoru.

    Odlehčen byl i výfuk, který je vyroben z nerezové tenkostěnné oceli a je o 7,2 kg lehčí než standardní výfuk na osmiválcovém Vantagi. Na snižování hmotnosti se podepsaly rovněž brzdy. Standardně je dodávaná sada karbon-keramických kotoučů, která je o 23 kg lehčí než klasické litinové. Vpředu jsou kotouče o průměru 410 mm a šestipístkové třmeny, vzadu 360mm kotouče a čtyřpístkové třmeny. O 8 kg jsou odlehčená také speciální 21" kola s pneumatikami 275/35 R 21 vpředu a 315/30 R 21 vzadu.

    Aston Martin V12 Vantage

    Pár novinek je i v interiéru, z těch nejdůležitějších jmenujme třeba o 7,3 kg lehčí skořepinové anatomické sedačky. Vzadu pak sedačky pro jistotu vůbec nejsou, takže tohle je striktně dvoumístné auto. Jak už bylo řečeno, celá série 333 kusů je beznadějně vyprodána. První zákazníci, na které se dostalo, si svá auta převezmou v polovině letošního roku.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 14:00 pátek 22. července 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      9
    • Haha
      5
    • Trapas
      5
    • Cože
      4
    • Sladký
      4
    • Tvl
      4