V minulosti byla bezmála 20 km dlouhá cesta na Pikes Peak se 156 zatáčkami z části asfaltová, z části šotolinová, nyní už je výhradně asfaltová od startu do cíle. To nahrává autům okruhového ražení s vypiplanou aerodynamikou. A přesně taková je i Alpine A110 Pikes Peak.
Alpine na stavbě auta spolupracovala s týmem Signatech, s nímž spolupracuje i v šampionátu vytrvalostních závodů. Když se na auto podíváte, okamžitě vaši pozornost upoutá spousta aerodynamických prvků – přední splitter, různé deflektory, difuzor a propracované zadní křídlo. Jejich cílem je generovat dostatečný přítlak. Ono toho se sériovým autem společného moc nezůstalo, vlastně jen silueta, i když i ta doznala drobných změn. Jinak je tohle auto extrémní závodní stroj se vším všudy. Nakonec na váze ukáže pouhých 950 kg.
Auto pohání blíže nespecifikovaný motor o výkonu 500 koní a krotit je na slavném kopci bude Raphael Astier, který je loňským šampionem FIA R-GT Cupu se soutěžní Alpien A110 Rally. Na Pikes Peaku už startoval čzyřkrát a s autem ho před samotným startem čeká několik testů v Drôme a ve Val Thorens. Hlavní závod v Coloradu jej čeká 25. června.
Fotogalerie |