Alpine A110 E-ternite: Jak by se vám líbila „Alpinka“ na baterky?

Ne, vedení Alpine bohužel nezapomnělo na to, že před rokem a půl slíbilo přechod k plné elektromobilitě.

Nově představený koncept Alpine A110 E-ternite naznačuje, kam tato malosériová automobilka směřuje – ano, k plné elektromobilitě. Krok je to poněkud kontroverzní. Moderním elektrickým systémům pohonu sice nelze upřít výkon a poměrně zajímavé dynamické zážitky, ale k puristickému sportovnímu autu, kterým Alpine A110 bezesporu je, vždycky patřil klasický spalovací motor.

Navíc lze pochybovat, že dynamický elektropohon zachová hmotnost vozu v rozumných mezích. Už koncept elektrické A110 přibral více než čtvrt tuny a váží nyní 1378 kg. Ani výkon není kdo ví jak zázračný. Verze jezdící na benzín nabídne 300 koní a 320 Nm, elektrický koncept jen 240 koní a 300 Nm, i když to srovnávání není kvůli odlišné charakteristice spalovacího a elektrického motoru zrovna jednoduché. Alespoň že zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 4,5 sekundy, jen o 0,1 sekundy pomaleji než v případě verze se zážehovým motorem.

Zajímavostí konceptu je pak odnímatelný střešní panel z recyklovaných uhlíkových vláken, auto prý nepřišlo o svou torzní tuhost. Alpine také testuje použití nových materiálů, především pak technologii výroby s využitím přírodních vláken a recyklátů.

Uvnitř se toho moc nezměnilo, jen původní infotainment uvolnil místo osobnímu tabletu, který si řidič „píchne“ do připravené dokovací stanice. To je řešení, které aktuálně razí třeba McLaren. Místo toho, aby utrácel za vývoj palubního zábavního systému, tak jen dodá dok a vy si do auta dáte vlastní telefon nebo tablet s příslušnou aplikací.

Koncept elektrické Alpine je spíše experiment, protože automobilka aktuálně spolupracuje s Lotusem na vývoji nové modulární platformy pro lehká sportovní auta s elektrickými pohony. Alpine tak ještě chvíli se spalovacími motory vydrží a plně elektrické budou až další generace. Navíc pro malosériové automobilky s výrobou do 10 000 aut ročně má na evropském trhu platit výjimka i po onom diskutovaném „zákazu“ prodeje spalovacích aut, takže je možné, že některé značky budou moci spalovací motory zachovat.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 10:29 úterý 20. prosince 2022. Anketa je uzavřena.

  • 8
  • 5
  • 3
  • 2
  • 2
  • 2