Středa 27. září 2023, svátek má Jonáš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Alfa Romeo 33 Stradale: Zhmotněný sen mnoha fanoušků italské automobilky

    Alfa Romeo 33 Stradale | foto: Alfa Romeo

    Alfa Romeo připravila návrat legendárního modelu 33 Stradale, ikony 60. let a podle mnohých jednoho z nejkrásnějších aut všech dob, které je přímo odvozeno od závodního modelu Tipo 33 – kdysi velkého jména světového motorsportu.

    Nové dvoumístné kupé bude vyrobeno v pouhých 33 exkluzivních exemplářích podle jedinečného řemeslného postupu a spojuje v sobě dědictví a budoucnost značky jako symbolu ušlechtilého italského sportovního stylu. Původní Alfa Romeo 33 Stradale byla uvedeného na trh v roce 1967, cílem její reinkarnace je poskytnout maximálně vzrušující zážitek z jízdy a nesmrtelný půvab ikony velmi úzkému okruhu nadšenců.

    Nová 33 Stradale vznikla v nově založeném závodě Alfa Romeo „Bottega“, kde designéři, konstruktéři a historici automobilky nejprve naslouchali potenciálním zájemcům a poté se pustili do výroby vozu, přesně tak, jak tomu bylo v dílnách renomovaných italských karosáren v 60. letech minulého století. 33 Stradale je první na zakázku postavené auto Alfy Romeo od roku 1969 a údajně není poslední.

    Alfa Romeo 33 Stradale

    Karoserie se vyznačuje dokonalou rovnováhou mezi proporcemi, objemy a zpracováním povrchů a stává se ztělesněním krásy Alfy Romeo. Příď má mohutný a svalnatý objem, kde vyniká ikonický štít a složité tvary světlometů s eliptickou základnou. Díky nožovému otevírání dveří a velkému střešnímu oknu si navíc řidič může vychutnat jedinečný výhled, velmi podobný tomu v kokpitu letadla. Celkový obraz, který nabízí otevření kapoty a dveří, umocňuje teatrální pohled na vůz. Brutální záď je vyvážena svižnou přídí a maximální výška není v úrovni čelního okna, jako u jiných sportovních vozů, ale uprostřed střechy. Síla vozu je vyjádřena krátké zádě a kulatými zadními svítilnami. Aerodynamickou účinnost potvrzuje hodnota čelního odporu vzduchu 0,375 při nulovém vztlaku, a to bez použití aktivních prvků.

    Interiér se rovněž vyznačuje minimalismem designu a materiálů, které byly navrženy pro co největší zapojení do zážitku z jízdy. Zejména kokpit byl navržen s cílem minimalizovat prvky, které by mohly řidiče rozptylovat, což je vidět na omezeném počtu ovládacích prvků s praktickým využitím při řízení, které lze nalézt na středové konzole. Přímo před řidičem se nachází displej, volant je zbaven všech obvyklých tlačítek a nabízí zážitek z čistého potěšení z jízdy. Stejně jako v kokpitu letadla jsou ovládací prvky umístěny v různých úrovních. K dispozici jsou dvě úrovně výbavy – Tributo a Alfa Corse. Na palubní desce a středovém tunelu jsou použity materiály jako hliník, karbon, kůže a Alcantara. Sedadla čalouněná kůží Poltrona Frau reinterpretují sedadla svého předchůdce a zajišťují komfort a ergonomii. Každý detail je navržen tak, aby vytvářel exkluzivní a poutavé prostředí a zachovával estetický a technický odkaz 33 Stradale z roku 1967.

    Alfa Romeo 33 Stradale

    Nová 33 Stradale se může pochlubit tím nejlepším z techniky Alfa Romeo, kola jsou zavěšena na dvojitých ramenech, podvozek využívá aktivní tlumiče a o pohon se stará evoluce přeplňovaného V6 o objemu 2,9 litru, který dosahuje výkonu přes 620 koní. Alternativou k němu je čistě elektrická pohonná jednotka s výkonem přes 750 koní. Dynamika obou verzích je dechberoucí. Maximální rychlost verze s V6 činí 333 km/h, elektrická verze jede maximálně 310 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychlí obě verze za méně než tři sekundy.

    Zásadní rozdíl mezi oběma verzemi je v hmotnosti – 1500 vs. 2100 kg! Důstojný oponent kteréhokoli z motorů je brzdový systém Alfa Romeo Brake-By-Wire a karbon-keramické brzdy Brembo. Hliníkový H-rám a karbonový monokok zaručují tuhost a lehkost, okenní rámy jsou rovněž vyrobeny z uhlíkových vláken, přičemž zadní okno je z polykarbonátu. Ladění vozu na legendární trati Balocco se podílí i pilot F1 Valtteri Bottas.

    Fotogalerie

    Vybrali jsme pro vás

    Konec Kazmovy hry o milion dolarů? Vyhrál jsem, tvrdí streamer. Musí ale rychle k trezoru

    Posledních čtyřiadvacet hodin hry o milion dolarů se neslo v duchu velké výhry, Kazma u trezoru rozjel párty a na...

    Kazma zavřel svůj trezor, peníze nikdo nevyhrál. Co s nimi, ptá se lidí. Pošle je Martínkovi?

    Kamil Bartošek alias Kazma ukončil soutěž o milion dolarů. Za víc než měsíc se nikomu nepodařilo vyluštit šifru, s...

    Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

    Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

    Při výchově sourozenců nejde být úplně spravedlivý, vysvětluje psycholožka

    Premium Do pracovny za ní chodí rodiče, kteří tápají ve výchově ratolestí, řeší komplikované vztahy sourozenců či výchovu...

    Jsme firma na zážitky. Ředitel Sparty Křivda o Priskem i novém stadionu

    Premium Dodnes ho zabolí nohy, když si vzpomene, jak hrála Sparta naposledy v Edenu. V loňském derby dostala takovou...

    Komentáře
    Vezmeme vás na titulní stranu
    Středa 27. září 2023, svátek má Jonáš
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz