Alfa Romeo 33 Stradale: Zhmotněný sen mnoha fanoušků italské automobilky

Alfa Romeo připravila návrat legendárního modelu 33 Stradale, ikony 60. let a podle mnohých jednoho z nejkrásnějších aut všech dob, které je přímo odvozeno od závodního modelu Tipo 33 – kdysi velkého jména světového motorsportu.

Nové dvoumístné kupé bude vyrobeno v pouhých 33 exkluzivních exemplářích podle jedinečného řemeslného postupu a spojuje v sobě dědictví a budoucnost značky jako symbolu ušlechtilého italského sportovního stylu. Původní Alfa Romeo 33 Stradale byla uvedeného na trh v roce 1967, cílem její reinkarnace je poskytnout maximálně vzrušující zážitek z jízdy a nesmrtelný půvab ikony velmi úzkému okruhu nadšenců.

Nová 33 Stradale vznikla v nově založeném závodě Alfa Romeo „Bottega“, kde designéři, konstruktéři a historici automobilky nejprve naslouchali potenciálním zájemcům a poté se pustili do výroby vozu, přesně tak, jak tomu bylo v dílnách renomovaných italských karosáren v 60. letech minulého století. 33 Stradale je první na zakázku postavené auto Alfy Romeo od roku 1969 a údajně není poslední.

Alfa Romeo 33 Stradale

Karoserie se vyznačuje dokonalou rovnováhou mezi proporcemi, objemy a zpracováním povrchů a stává se ztělesněním krásy Alfy Romeo. Příď má mohutný a svalnatý objem, kde vyniká ikonický štít a složité tvary světlometů s eliptickou základnou. Díky nožovému otevírání dveří a velkému střešnímu oknu si navíc řidič může vychutnat jedinečný výhled, velmi podobný tomu v kokpitu letadla. Celkový obraz, který nabízí otevření kapoty a dveří, umocňuje teatrální pohled na vůz. Brutální záď je vyvážena svižnou přídí a maximální výška není v úrovni čelního okna, jako u jiných sportovních vozů, ale uprostřed střechy. Síla vozu je vyjádřena krátké zádě a kulatými zadními svítilnami. Aerodynamickou účinnost potvrzuje hodnota čelního odporu vzduchu 0,375 při nulovém vztlaku, a to bez použití aktivních prvků.

Interiér se rovněž vyznačuje minimalismem designu a materiálů, které byly navrženy pro co největší zapojení do zážitku z jízdy. Zejména kokpit byl navržen s cílem minimalizovat prvky, které by mohly řidiče rozptylovat, což je vidět na omezeném počtu ovládacích prvků s praktickým využitím při řízení, které lze nalézt na středové konzole. Přímo před řidičem se nachází displej, volant je zbaven všech obvyklých tlačítek a nabízí zážitek z čistého potěšení z jízdy. Stejně jako v kokpitu letadla jsou ovládací prvky umístěny v různých úrovních. K dispozici jsou dvě úrovně výbavy – Tributo a Alfa Corse. Na palubní desce a středovém tunelu jsou použity materiály jako hliník, karbon, kůže a Alcantara. Sedadla čalouněná kůží Poltrona Frau reinterpretují sedadla svého předchůdce a zajišťují komfort a ergonomii. Každý detail je navržen tak, aby vytvářel exkluzivní a poutavé prostředí a zachovával estetický a technický odkaz 33 Stradale z roku 1967.

Alfa Romeo 33 Stradale

Nová 33 Stradale se může pochlubit tím nejlepším z techniky Alfa Romeo, kola jsou zavěšena na dvojitých ramenech, podvozek využívá aktivní tlumiče a o pohon se stará evoluce přeplňovaného V6 o objemu 2,9 litru, který dosahuje výkonu přes 620 koní. Alternativou k němu je čistě elektrická pohonná jednotka s výkonem přes 750 koní. Dynamika obou verzích je dechberoucí. Maximální rychlost verze s V6 činí 333 km/h, elektrická verze jede maximálně 310 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychlí obě verze za méně než tři sekundy.

Zásadní rozdíl mezi oběma verzemi je v hmotnosti – 1500 vs. 2100 kg! Důstojný oponent kteréhokoli z motorů je brzdový systém Alfa Romeo Brake-By-Wire a karbon-keramické brzdy Brembo. Hliníkový H-rám a karbonový monokok zaručují tuhost a lehkost, okenní rámy jsou rovněž vyrobeny z uhlíkových vláken, přičemž zadní okno je z polykarbonátu. Ladění vozu na legendární trati Balocco se podílí i pilot F1 Valtteri Bottas.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 16:00 čtvrtek 4. ledna 2024. Anketa je uzavřena.

  • 18
  • 8
  • 7
  • 7
  • 6
  • 6