Abarth se prozatím věnoval jen verzím Fiatu 500 se zážehovým motorem, ale nyní se pustil i na pole elektromobility, když upravil novou generaci populární „pětistovky“, která už je vybavena pouze elektrickým pohonem.
Abarth uvádí, že elektrická platforma nabízí zajímavé možnosti a pro sportovní auto se nejvíce hodí nízko položené těžiště díky bateriím pod podlahou. Horší to samozřejmě bude s vysokou hmotností celého pohonu, kdy právě baterie se na jejím nárůstu podílí nejvíc.
Abarth neříká, kolik jeho sportovní 500e váží, ale Fiat 500e na váze ukáže skoro 1300 kg, o 300 kg víc než verze se zážehovým motorem. Proti běžnému Fiatu má Abarth vyšší výkon. Díky novému elektromotoru nabízí 155 koní a 235 Nm. Při volbě komfortního režimu Touring je výkon snížen na 136 koní a točivý moment na 220 Nm. Ten se bude hodit hlavně pro prodloužení dojezdu, reálně počítejte s cca 250 km. Maximální výkon nabíjení činí 85 kW, takže na 80 % kapacity je baterie nabita za 35 minut. Za pět minut lze dobít dojezd 40 km, což údajně pokrývá potřeby většiny zákazníků „pětistovky“. Nejčastěji ale bude využívána klasická nabíječka z domácí zásuvky a nabíjení přes noc.
Výrobce trochu mlží ohledně dynamiky, a ačkoli pružnost elektrického pohonu je vždycky příjemná a dobrá, tak Abarthům se zážehovými motory se asi rovnat nebude. Abarth uvádí, že elektrická verze zrychlí z 20 na 40 km/h o jednu sekundu rychleji než Abarth 695. Z 40 na 60 km/h zrychlí za 1,5 sekundy, ten se zážehovým motorem o sekundu pomaleji. O sekundu rychlejší je „elektrika“ i z 60 na 100 km/h. Hodnota zrychlení 0–100 km/h ale činí sedm sekund, což je na úrovni Abarthů se zážehovými motory.
Největší kámen úrazu elektrických aut bývá absence zvuku, který byl u Abarthů svým přehnaným chrchláním do výfuku vždy charakteristický. Elektrický Abarth 500e má povinný bezpečnostní generátor zvuku AVAS, ovšem Abarth jej naladil tak, aby vydával v mezích nudných zákonných norem aspoň trochu charakterní projev.
Za příplatek lze pak mít generátor, který vydává zvuk připomínající klasické Abarthy. Spolu s novou generací byla představena také limitovaná edice Abarth 500e Scorpionissima, těchto aut bude jen 1949 jakožto připomínka roku vzniku značky. Edice bude vyvedena v křiklavé zelené nebo modré barvě, bude mít originální 18” kola, plnou výbavu a mnoha dalších detailů.
Fotogalerie |