Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Abarth, dvorní ladič Fiatů, objevuje svět elektomobilů. Pohrál si i s jeho zvukem.

    Abarth 500e | foto: Abarth

    Elektrická „pětistovka“ od Abarthu je rychlejší než sériové provedení Fiatu a vydává zvuk z reproduktoru.

    Abarth se prozatím věnoval jen verzím Fiatu 500 se zážehovým motorem, ale nyní se pustil i na pole elektromobility, když upravil novou generaci populární „pětistovky“, která už je vybavena pouze elektrickým pohonem.

    Abarth uvádí, že elektrická platforma nabízí zajímavé možnosti a pro sportovní auto se nejvíce hodí nízko položené těžiště díky bateriím pod podlahou. Horší to samozřejmě bude s vysokou hmotností celého pohonu, kdy právě baterie se na jejím nárůstu podílí nejvíc.

    Abarth 500e

    Abarth neříká, kolik jeho sportovní 500e váží, ale Fiat 500e na váze ukáže skoro 1300 kg, o 300 kg víc než verze se zážehovým motorem. Proti běžnému Fiatu má Abarth vyšší výkon. Díky novému elektromotoru nabízí 155 koní a 235 Nm. Při volbě komfortního režimu Touring je výkon snížen na 136 koní a točivý moment na 220 Nm. Ten se bude hodit hlavně pro prodloužení dojezdu, reálně počítejte s cca 250 km. Maximální výkon nabíjení činí 85 kW, takže na 80 % kapacity je baterie nabita za 35 minut. Za pět minut lze dobít dojezd 40 km, což údajně pokrývá potřeby většiny zákazníků „pětistovky“. Nejčastěji ale bude využívána klasická nabíječka z domácí zásuvky a nabíjení přes noc.

    Výrobce trochu mlží ohledně dynamiky, a ačkoli pružnost elektrického pohonu je vždycky příjemná a dobrá, tak Abarthům se zážehovými motory se asi rovnat nebude. Abarth uvádí, že elektrická verze zrychlí z 20 na 40 km/h o jednu sekundu rychleji než Abarth 695. Z 40 na 60 km/h zrychlí za 1,5 sekundy, ten se zážehovým motorem o sekundu pomaleji. O sekundu rychlejší je „elektrika“ i z 60 na 100 km/h. Hodnota zrychlení 0–100 km/h ale činí sedm sekund, což je na úrovni Abarthů se zážehovými motory.

    Abarth 500e

    Největší kámen úrazu elektrických aut bývá absence zvuku, který byl u Abarthů svým přehnaným chrchláním do výfuku vždy charakteristický. Elektrický Abarth 500e má povinný bezpečnostní generátor zvuku AVAS, ovšem Abarth jej naladil tak, aby vydával v mezích nudných zákonných norem aspoň trochu charakterní projev.

    Za příplatek lze pak mít generátor, který vydává zvuk připomínající klasické Abarthy. Spolu s novou generací byla představena také limitovaná edice Abarth 500e Scorpionissima, těchto aut bude jen 1949 jakožto připomínka roku vzniku značky. Edice bude vyvedena v křiklavé zelené nebo modré barvě, bude mít originální 18” kola, plnou výbavu a mnoha dalších detailů.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 12. dubna 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      18
    • Haha
      7
    • Trapas
      7
    • Sladký
      6
    • Cože
      5
    • Tvl
      5