Ekonomická situace a její dopad na prodeje
Mnozí podnikatelé se v reakci na rostoucí ceny paliv a energií obrací k ojetým vozům jako k cenově efektivnější alternativě k novým modelům. „Podnikatelské subjekty hledají cesty, jak ušetřit náklady. Nákup zánovních a ojetých vozů jim umožňuje pokrýt nenadálé výdaje,“ vysvětluje Petr Vaněček, generální ředitel AURES Holdings.
Nejžádanější modely a segmenty
Na vrcholu preferencí stojí automobily značky Škoda, s modely Octavia, Superb a Kodiaq jako lídry prodejů. V segmentu podnikatelských zákazníků vedou kombi a SUV, zatímco užitkové vozy jako Peugeot Boxer, Ford Transit a Dacia Dokker jsou oblíbené pro komerční účely. „Celý B2B sektor tvoří v Česku dvanáct procent všech prodejů, na Slovensku to je dokonce sedmnáct procent,“ podotýká Vaněček.
Služby pronájmu vozidel nabírají na popularitě
AURES Holdings také reaguje na potřeby trhu rozšířením nabídky střednědobých a dlouhodobých pronájmů. Tato služba umožňuje podnikatelům udržet flexibilitu v jejich vozovém parku bez potřeby vynaložit kapitál na přímý nákup. „Program Mototechna Drive již využívají tisíce našich zákazníků,“ zdůrazňuje Vaněček.
Vzhledem k současné ekonomické situaci a zvyšujícím se provozním nákladům je očekáváno, že zájem o ojeté vozy bude i nadále růst. Tento trend nejenže pomáhá podnikatelům udržet nízké náklady, ale také stimuluje trh s ojetými vozy, což má široké ekonomické dopady.