V prosinci tito zákazníci tvořili dokonce přes patnáct procent zákazníků celé společnosti. Čtvrtina kupuje kombi, další čtvrtina SUV. Užitkové vozy tvoří 13 % celkové poptávky. Nejoblíbenější značkou jsou tradičně Škodovky. Při výběru aut z Mototechny nebo AAA AUTO mohou podnikatelé a firmy nově využít speciální webové stránky pro B2B klientelu. Důležitým benefitem pro všechny zákazníky je také možnost získat prověření aut od společnosti Cebia.
„Mezi našimi zákazníky jsou stále častěji firmy, podnikatelé a živnostníci, kteří do svých flotil zařazují i zánovní a ojeté automobily. To je s ohledem na rostoucí náklady podnikatelských subjektů zcela logický krok, jak ušetřit. V Česku tvoří naše celoroční prodeje firmám a podnikatelům bezmála třináct procent,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Meziročně počet prodaných vozů v segmentu B2B vzrostl jen v Česku o 6 %. Vzrostlo i procento těch, kteří si auto pořizují na úvěr.
„Oblíbeným typem doplnění podnikatelské flotily je i střednědobý nebo dlouhodobý pronájem vozidel. Podnikatelé tak jen v tuzemsku jezdí již s tisícovkou automobilů z naší Mototechny Drive,“ doplnil Petr Vaněček.
Ojeté vozy nakupují jak firmy do 30 milionů Kč obratu, těch je 45%, ale i větší s obratem kolem 1,5 miliardy. V segmentu firem tvoří 35 % společnosti s šesti a více zaměstnanci, společnosti s deseti a více zaměstnanci tvoří 20%. Dvě třetiny firem v segmentu OSVČ mají obrat do tří milionů korun. Pro OSVČ zákazníky je spotřeba hned po ceně nejdůležitější kritérium výběru.
„Proto máme i kategorii aut s nízkou spotřebou. Pro větší firmy jsou zase důležité odpočtové vozy. Těch nabízíme téměř 3 000,“ uvedl Petr Vaněček.
Podnikatelské subjekty, stejně jako běžní občané, stále častěji využívají i možnosti financování přímo při nákupu v autocentrech AURES Holdings. Jen v Česku jde o téměř 40 % z nich.
„Spolupracujeme se šesti největšími finančními společnostmi jako jsou Leasing České spořitelny, Essox, Home Credit, Inbank, Moneta auto nebo Cofidis. Můžeme tak všem našim zákazníkům nabídnout spolu s koupí vozu i další služby jako je financování, zákonné i havarijní pojištění nebo i nejmodernější zabezpečení od GlobalSec,“ doplnil Petr Vaněček.
Podnikatelé nemají čas dlouze vybírat auta a čekat na jeho odbavení na pobočce. V AAA AUTO a Mototechně, proto upravili prodejní proces tak, aby firemní zákazníky odbavovali prioritně a vůz jim mohli vybrat na míru.
„B2B zákazníka jsme schopni obsloužit jak na pobočce, tak pro větší klienty a pravidelné zákazníky máme tým key account manažerů, specialistů pro řešení firemní mobility. Ten se zákazníkem řeší vše osobně a na míru, u nás nebo u zákazníka ve firmě. Chceme být pro podnikatele a firmy dlouhodobým partnerem. Ne jen pro jeden nákup. Jejich vozy chceme zároveň také vykupovat,“ vysvětlil Petr Vaněček. Zákazníci si mohou vozy z autocenter odvézt ten samý den. V Praze a v Brně jsou podnikatelům a firmám také k dispozici specializovaná dodávková centra.