Pochybná agentura slibuje úspěch vaší kapely. Za 50 tisíc se zesměšníte

Čeští muzikanti se baví nad pochybnou nabídkou, kterou na internetu prezentovala agentura Teamaker. Mladým kapelám nabízela víkendový seminář, kde se měly naučit, jak uspět v hudebním průmyslu. Jediným zaručeným výsledkem ale bylo to, že kapela bude po víkendu o 50 tisíc chudší.

Mnoho lidí snilo o tom, stát se slavným muzikantem, vydělávat peníze a mít kolem sebe davy fanoušků a fanynek. Ke splnění tohoto snu se mladým kapelám rozhodla dopomoci agentura Teamaker s projektem víkendových kapelních seminářů. Spíše než o kapely šlo ale agentuře o vlastní peněženky.

„Připravíme pro vaši kapelu soustředění, na kterém se naučíte lépe spolupracovat ale také vám poradíme jak se prosadit a jak hudou vydělávat peníze,“ slibovali Jan Šátava a Jakub Grznárik z agentury Teamaker mladým kapelám na internetu. Za seminář si na kapelu účtovali neskutečných 50 tisíc korun.

Za tuto horentní sumu si členové kapely mohli hrát teambuildingové hry v Plasech u Plzně, dvakrát si zahrát ve zkušebně a využít služby naprosto neznámých stylistů, fotografů nebo samozvaných hudebních autorit s nulovým vlivem. Jediný, kdo tak mohl po absolvování semináře uspět byla agentura Teamaker, které se tímto podařilo obrat naivní mladé muzikanty.

Celá nabídka přišla směšná a absurdní mnoha českým muzikantům, kteří se na hudební scéně pohybují mnoho let. „Kapela může bejt dobrá a vydělávat. Poslední, co k tomu potřebujou jsou placený workshopy, soustředění a něčí marketingový moudra. Proberte se,“ napsal na Facebook frontman kapely Sunshine Karel Buriánek.

„Až si založíš kapelu, investuj svejch těžce vydřenej padesát litrů do rady od „legendy české hudební scény“! Je to lepší, než třeba aparát do zkušebny, nebo stará dodávka, která tě bude vozit na koncerty!“ vysmívá se pochybné nabídce baskytarysta punkových Unholy Preachers Štěpán Kouba. „Nedokážu si vůbec ani představit zoufalství kapely, která by to podstoupila,“ dodává frontman Unholy Preachers David Holý.

Většina muzikantů se shoduje na tom, že jediné co mladým kapelám může pomoct jsou dlouhé hodiny ve zkušebně a investice do nástrojů a vybavení namísto vyhazování peněz za zbytečnosti.

Pamětníci si jistě vzpomenou na legendární seminář Jak uspět, který chtěla za 1800Kč pořádat Olga Lounová a po vlně výsměchu jej zrušila. I agentura Teamaker na základě kritiky projekt zastavila. Dle jejího vyjádření došlo k nepochopení jejich záměru. Přitom záměr vydělávat na naději pochopí na první pohled každý.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 5:00 pátek 30. září 2016. Anketa je uzavřena.

  • 15
  • 14
  • 12
  • 10
  • 8
  • 8