Třiadvacetiletá Mariah Idrissi se stala tváří kampaně, která vybízí k využívání starého a nepotřebného oblečení.
Zároveň je se svým tradičním hidžábem - šátkem zakrývajícím vlasy živoucím důkazem toho, že móda nemá žádná pravidla. Což je ostatně i slogan dané kampaně.
H&M není první značkou bojkotovanou kvůli islámuPodobnou situaci jako švédské H&M (Hennes & Mauritz), ale v daleko vážnějším měřítku, zažila i britská společnost Marks & Spencer. Lidé z celé Evropy, i včetně Čechů, se ji rozhodli bojkotovat poté, když dovolila muslimskému personálu odmítnout vás obsloužit u kasy, pokud jste měli v nákupu vepřové nebo alkohol. Tento krok byl pro společnost téměř likvidační, vedení Mark & Spencer se později za svoje rozhodnutí zákazníkům omluvilo a muslimské prodavače přeřadili do jiných oddělení. |
Převážně zpravodajské, lifestylové a mediální servery kampaň H&M nadšeně sdílí a pochvalně komentují.
Cení si nejen toho, že značku ukazuje to, že hidžáb může být vkusným módním doplňkem, ale i to, že muslimské ženy mohou být úspěšnými modelkami.
Samozřejmě, že muslimská modelka se zahalenými vlasy vyvolala i nesouhlasné a nenávistné reakce.
Společnost je vůči muslimům v souvislosti s uprchlickou krizí velmi nepřátelsky naladěna a tak ani angažmá dívky s hidžábem nezůstalo u xenofobů nepovšimnuto.
Módnímu domu je na internetu vytýkáno, že zapojením muslimky do kampaně podporuje islám, což by si jako tradiční evropská značka neměla dovolit.
Objevují se i nesmyslné výkřiky typu: „H&M obléká teroristy!“ Kvůli tomu, že H&M se jako první velká značka odhodlala v kampani zobrazit ženu s hidžábem vyzývají protiislámští aktivisté k celosvětovému bojkotu značky.