Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa

Převratný objev? Vědci dokázali, že život po smrti skutečně existuje!

Existuje život po smrti? | foto: Profimedia.cz

Nejmodernější studie na základě pokusů dokazuje, že i po smrti tělo zvířete vykazuje život. Stejné projevy předpokládají vědci z Washingtonské univerzity i u člověka. Objev zveřejněný v časopise Biology může mít široké medicínské uplatnění.

Jako superhrdina z hollywoodských trháků se chovají buňky v těle poté, co je konstatována smrt. Extrémně rychle regenerují a snaží se organismus opravit, a tak zachránit před zkázou.

Mezinárodní tým vědců pod vedením Alexe Požitkova studoval tento fenomén na rybkách druhu Danio pruhované a laboratorních myších. „Věříme, že je tento jev stejný jako u člověka,“ říká vedoucí projektu.

Naše tělo umírá v několika krocích. Ne všechny buňky odumírají, když je člověk prohlášen za mrtvého díky jevu, který se nazývá genová exprese.

Ta řídí produkci proteinu a další důležité chemické reakce v těle. Ukázalo se, že tak třeba zánět, stres nebo jiné choroby pokračovali i po smrti.

„Zvýšení množství projevů zánětlivé reakce znamená, že signál z infekce nebo poranění je aktivní vzhledem ke stále živým buňkám po smrti těla,“ uvádí studie. Objev, že tělo člověka umírá v několika krocích může mít podle vědců dalekosáhlé důsledky při léčbě rakoviny.

Čtenáři hlasovali do 5:00 pondělí 10. července 2017. Anketa je uzavřena.