Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Reklama v Praze: Krnáčová bojuje za výhodnější smlouvu, stávající hrozí žalobou

    Pražská primátorka Adriana Krnáčová se pustila do boje s nevýhodnou smlouvou Dopravního podniku Praha. Pokud nedojde k jejímu vypovězení, hrozí žalobou. | foto: koláž: Expres.cz

    Reklamu vidíme na každém rohu a to pochopitelně platí i pro hlavní město Prahu. Reklamní plochy nalezneme i v prostředcích pražské hromadné dopravy. Smlouva, kterou je reklama v MHD upravena je ale neplatná a jediný pro koho je opravdu výhodná je reklamní společnost Rencar. Primátorka Adriana Krnáčová se postavila za Dopravní podnik a říká, že smlouvu je potřeba vypovědět. V opačném případě hrozí Krnáčová žalobou.

    Jako každé evropské velkoměsto je i Praha doslova přesycená reklamou. Tu můžeme vidět doslova všude kam se podíváme a výjimkou nejsou ani dopravní prostředky městské hromadné dopravy. Jak se ale ukázalo, smlouva, která pro Dopravní podnik hl. města Prahy reklamu upravuje, je neplatná. Do boje za její vypovězení se postavila i primátorka adriana Krnáčová.

    Pražský dopravní podnik (DPP) má již od roku 1997 uzavřenou smlouvu o reklamě se společností Rencar. Tato smlouva je ale pro Prahu nevýhodná. Zatímco DPP vydělá reklamou ročně kolem 50 milionů, společnost Rencar si přijde na zhruba třikrát tolik. Závěry o neplatnosti potvrdil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

    ÚOHS po prošetření rozhodl, že daná smlouva je koncesovaná, což znamená, že je k ní potřeba zvláštního oprávnění, které Rencar nemá. Dle názoru DPP toto zakládá neplatnost smlouvy a možnost jí vypovědět. Pokud by tento závěr byl správný, Rencar by veškeré reklamní plochy užíval neoprávněně.

    Za kroky DPP se postavila i primátorka Adriana Krnáčová. „Výpověď té smlouvy je nejlepším možným řešením. Pokud se i ÚOHS vyjádřil, že se jedná o koncesi, pak nevidím důvod, proč tu nevýhodnou smlouvu nevypovědět. DPP prostě musí zvýšit výnos z pronájmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma a DPP to není,“ řekla Krnáčová.

    Po vypovězení smlouvy by dle Krnáčové mělo dojít k vypsání řádného výběrového řízení na nového partnera pro využití reklamních ploch v dopravních prostředcích. Praha by tak konečně měla transparentním způsobem uzavřít smlouvu, která pro ní bude výhodná a nesetrvávat ve smluvním vztahu neplatném, který měl trvat až do roku 2031.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 5:00 čtvrtek 26. ledna 2017. Anketa je uzavřena.

    • Super
      11
    • Haha
      11
    • Trapas
      11
    • Sladký
      11
    • Tvl
      11
    • Cože
      10