Pavel Sehnal: Chci další metro, propojit cyklostezky a stavět parkoviště

Miliardář Pavel Sehnal, kandidát na pražského primátora za ODA | foto: iDNES.cz

Zakladatel znovuobnovené Občanské demokratické aliance (ODA), miliardář a majitel SPGroup Pavel Sehnal je kandidátem strany na primátora v Praze. Jaké má plány a co slibuje voličům?

Proč by lidé měli volit právě vás?

Protože Prahu by měli řídit Pražané. Já se narodil na Žižkově, studoval na Smíchově a v Dejvicích, sídlo firmy mám v centru, bydlel jsem v Praze 4 a nyní v Letňanech. Jsem Pražák křížem krážem. Zajistím větší pracovní příležitosti Pražanů v místě jejich bydliště. Chci, aby městské části byly tak soběstačné, že budou schopné nabídnout práci lidem tam, kde bydlí. Město zprůjezdníme a zajistíme nové parkovací kapacity. Chceme Prahu jako bezpečné město, kde to žije, s větším počtem propojených cyklostezek, hřišť a parků, ale také bez čekání u lékaře. Vytvořím v Praze prostory, které jí chybí. Odpočinkovou zónu, křižovatku setkávání a také líheň kultury a umění se specifickým vztahem k filmu a divadlu. Bude to místo otevřené, sympatické, vstřícné a svobodu vyjadřující pro všechny Čechy, Pražany i návštěvníky ze všech koutů světa.

Tou odpočinkovou zónou máte na mysli projekt, který jste nedávno představil veřejnosti, tedy Park Miloše Formana?

Přesně tak. Chtěl bych areál Výstaviště Praha v Holešovicích přejmenovat na Park Miloše Formana a vrátit do něj kulturně-relaxační funkce. Vznikly by zde nové stylové pavilony, např. Pavilon Miloše Formana, pavilon pro letní filmový a divadelní festival a v souladu s moderními technologiemi a možnostmi by byla zrekonstruována i Křižíkova světelná fontána. Návštěvníci by zde mohli sledovat i noční projekce na oblohu. K prosazení prvního kroku, samotného přejmenování, jsme zahájili petiční aktivitu na stáncích po Praze a také prostřednictvím webových stránek www.parkmf.cz. Cílem je dosáhnout takového počtu podpisů, aby se návrhem na přejmenování výstaviště zabývalo pražské zastupitelstvo.

Co je podle vás v současnosti největším problémem Prahy?

Jednoznačně doprava, špatná průjezdnost města, absence okruhu kolem Prahy, málo parkovacích kapacit. Stejně tak problémem je, že lidé v Praze mají malé pracovní příležitosti v místech svého bydliště. Praze chybí také stanice metra, má nedostatečnou bytovou výstavbu, nedostatek cyklostezek, hřišť i parků, což se naplno projevilo v nedávných horkých dnech.

Jak byste ho chtěl řešit?

Průjezdnost zlepšíme pomocí územního plánu a právě nabídkou práce v místě bydliště, zlepší se tím i životní prostředí. Dohodou se Středočeským krajem zajistíme vybudování záchytných parkovišť P+R. Do Prahy totiž přijíždí každý den tři sta tisíc automobilů a kapacita záchytných parkovišť je pouze tři tisíce. Bytovou výstavbu zrychlíme zjednodušením stavebního řízení. Cyklostezky vzájemně propojíme a také je lépe osvětlíme.

Měla by Praha podpořit výstavbu nových bytů? Jak?

V prvé řadě se musí zjednodušit a zrychlit stavební řízení, to je velká brzda bytové výstavby, která je potřebná. Stejně tak s cenami bydlení je v metropoli v posledních letech problém, ceny nájmů i realit ke koupi se vyšplhaly nahoru o desítky procent. Tisíce bytů se rovněž přesunuly do kategorie bytů využívaných pro Airbnb či k dalším krátkodobým pronájmům. Na vině je právě nedostatečná výstavba. A řešením není rozhodně zákon o sociálním bydlení, to v Praze nic neřeší.

Chcete zahájit nové dopravní stavby v příštích čtyřech letech a jaké?

Rozhodně přidat další stanice metra, které by měly přibýt ve směru ven z Prahy, dokončit okruh kolem Prahy, rozhodně vybudovat síť velkokapacitních záchytných P+R parkovišť. To jsou strategické stavby pro město. Nesmíme ale zapomínat ani na cyklostezky, které chceme vzájemně propojit a instalovat osvětlení. Jen tak budou lidé kolo používat skutečně jako dopravní prostředek.

Jak konkrétně byste chtěl zlepšit život obyvatel Prahy?

Zajistíme zejména větší pracovní příležitosti Pražanů v místě jejich bydliště. Mnoho lidí totiž žije na pražských sídlištích, ale za prací většinou dojíždí do centra města. Je potřeba při plánování dopravní infrastruktury a veřejné dopravy pracovat s přesnými daty a s odborným zázemím. Nechceme nutit lidi, aby využívali jeden způsob dopravy, chceme systém dopravy nastavit tak, aby lidé sami našli nejvýhodnější a nejpohodlnější způsob přepravy, který jim bude vyhovovat a který zároveň odlehčí přehuštěné dopravě v centru města. Budeme klást důraz na to, aby život v Praze nebyl pouze o nákupech, zaměstnání a chození do školy. Lidem nabídneme i nekomerční místa a možnosti ke sportu a relaxaci, vytvoříme prostor pro volnočasové aktivity dětí a mládeže. Vrátíme život na náměstí, aby se zde lidé setkávali, aby zde bylo více zeleně, laviček a bezpečných míst nejen pro nedělní procházky rodin a maminek s kočárky. Zároveň podpoříme drobné živnosti, aby v těchto lokalitách opět působili kadeřníci, cukrárny a kavárny, pekaři a restaurace. Senioři v Praze často trpí pocitem osamocení, opuštění a nepotřebnosti. Chceme se postarat o to, aby se aktivní senioři zapojovali do veřejného života. Budeme využívat jejich nabytých zkušeností a neopomíjet jejich vůli a touhu zůstat i ve vyšším věku platnými členy společnosti.

Zní to jako sen o Praze. Věříte, že to v případě zvolení primátorem dokážete zrealizovat?

Kdybych tomu nevěřil, tak bych se o to nepokoušel. Velký vliv na to bude mít budoucí osoba pražského primátora. Proto nabízím naději, vize, odvahu, rozhodnost, zkušenost, sílu prosadit vše prospěšné pro Pražany a návrat dobré nálady do ulic i do pražských domovů. A prozradím vám své životní heslo, kterým se řídím ve svém podnikání i v osobním životě: Napoprvé správně! A právě to Pražanům nabízím. Konec slepých uliček, experimentů, omylů. Proto je právě tak důležité i ve volbách volit napoprvé správně.

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 10:20 středa 30. ledna 2019. Anketa je uzavřena.

  • 10
  • 7
  • 5
  • 5
  • 5
  • 5