Pošta pro smích: 10 nejčastějších stížností na státní mrtvolu!

Česká pošta je nejneschopnější institucí v zemi. Tento názor sdílí mnoho jejich zákazníků a kritiky na státní kolos se valí jako laviny při jarním tání. Abychom si udělali pořádek v nekonečné řadě stížností, setřídili jsme nejzávažnější pochybení státního molochu.

Kdyby byly zkušenosti se službami České pošty spojeny jen s otravným čekáním ve frontě na pobočkách, bylo by to zřejmě ještě snesitelné.

Tento státní podnik je v mnohých případech jen pro zlost. Česká pošta má často problém s časem, komunikací i se samotným dodáním balíčku.

Na základě podnětů od čtenářů Expresu a stížností z webových stránek dTestu jsme sestavili žebříček 10 nejčastějších pochybení České pošty.

1. Kde je můj balík?

Balík je na cestě již týden a nikdo není schopen říct, kde je! S Českou poštou se prakticky nedá spojit jinak, než si tam osobně dojít. Telefony buď neberou, nebo vás několikrát přepojí. V horším případě číslo ze seznamu České pošty neexistuje. Provoláte přes 100 Kč a promrháte telefonováním desítky minut, než se vůbec dovoláte, kam jste chtěli.

2. Pošťák zvoní vždy dvakrát? U nás ani jednou!

Jste doma, třeba na mateřské dovolené, a čekáte na svůj balík. Z okna vyhlížíte pošťačku. Když máte štěstí zahlédnete ji, jak jen projede kolem a ve schránce vám nechá oznámení o uložení balíčku. Proč nemohla doručit zásilku do ruky? Protože měla vozík plný reklam, nebo bydlíte v činžáku v 8. patře. Oznámení navíc neskončí vždy ve schránce, ale třeba pod schody nebo v hromadě letáků na zemi.

3. Čas a Česká pošta jsou relativní

Poštovní doručovatelé si zřejmě myslí, že všichni pracují z domova nebo jsou nezaměstnaní (časové rozmezí předání zásilky je totiž 8:00 do 18:00). Chcete-li mít jistotu, že balík dostanete do ruky a neskončí u souseda, požádejte šéfa o den dovolené.

4. Želví služba EXPRESS MAIL SERVICE (EMS)

Služba EXPRESS MAIL SERVICE má představovat rychlou přepravu dokumentů a zboží do hmotnosti 20 kg po celém území České republiky. Chyba lávky!

Lidé si stěžují, že tato nákladná služba většinou moc expresní není.

„Očekávala bych, že tato služba, vzhledem k ceně, bude spolehlivá, a protože se jednalo opravdu o urgentní záležitost, spoléhala jsem na ni. Adresát byl po celý den na telefonu, nikdo mu nezavolal a ve schránce také nenašel žádné upozornění o nezastižení a uložení zásilky na poště,“ píše Zuzana K. na webu vasestiznosti.cz.

5. Vy podáte, my rozbijeme!

Další z častých stížností je poškození zásilky nebo balíčku. Proč k tomu dochází možná nejlépe ilustruje případ, kdy pošťáka přistihli, jak hází balíky na ulici.

6. Platíme noviny, které nám nechodí

Zákazníci si často stěžují, že o víkendu nedostali svoje oblíbené noviny. „V sobotu mi nepřišly noviny se sobotní přílohou...Dnes (v pondělí) mi doručovatelka, která doručuje dnešní noviny řekla, že noviny mi přinese doručovatelka roznášející dopisy,“ napsal na vasestiznosti.cz František S.

7. Pošta, pojišťovna a punčochárna

Pošťačky na přepážkách i ty v terénu musí kromě své práce dělat ještě takové prodavačky a pojišťovačky. Když jdete na přepážku, můžete si u nich zařídit dokonce i povinné ručení.

Místo toho, aby pošťačky dělaly svou práci pořádně, hrají si na banku, nabíječe kupónů, prodejce losů a jiných nesmyslů. V minulosti dokonce nabízely i punčochy značky Bellinda. Nyní jsou velkým hitem reflexní pásky, které je ale možné mimo poštu sehnat levněji.

8. Máme mobily a máme je vypnuté!

Česká pošta v rámci modernizace a vylepšení služeb vybavila doručovatele mobily, aby informovali zákazníka o jejich zásilce. Mnozí si ale stěžují, že telefony pošťáci používají jen zřídka. A nebo se jim nedá dovolat.

„Telefon je dokonce uveden na papíru o uložení balíku na poště, ale na uvedené číslo jsem se nikdy nedovolala. Už jsem několikrát volala na vedoucí oddělení, která mi též potvrdila, že telefony mají k tomu, aby zákazníka informovali o doručení, ale ještě se mi nestalo, že by mi někdo volal,“ píše na vasestiznosti.cz Eva S.

9. Dopis jen do vlastních rukou, ale otevřený!

I když by se kdekomu někdy hodilo, aby za něj doporučený dopis převzal někdo jiný, jsou pošťačky neoblomné. A to je v zásadě samozřejmě správně. Pak se ale najdou i případy, kdy to doručovatelé a doručovatelky tolik „neřeší.“

Jeden odstrašující příklad za všechny: „Reklamuji, že dopis byl poštovní doručovatelkou vědomě předán do cizích rukou, já jsem ho obdržela opožděně, 12. 2. 2016, otevřený a navíc od osoby, která je se mnou v soudní při (bývalý manžel). Celou záležitostí jsem velmi rozzlobená, neboť se nejedná o první případ, předcházející případy jsem však nehlásila, neboť jsem k tomu neměla potřebné doklady,“ píše na vasestiznosti.cz paní Blanka Š. ze Smržice.

Máte neodolatelnou touhu „začekat“ si ve frontě? Jděte na nejbližší pobočku České pošty.

10. Já jsem za přepážkou, kdo je víc!

Jistě, pošťačky nemají zrovna práci snů, počítače jsou počítače a spadnout to může každému. Daleko horší problém je třeba narvaná pošta, polovina okének zavřených a vyzívané zaměstnankyně, které každý klient otravuje.

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 5:00 sobota 6. srpna 2016. Anketa je uzavřena.

  • 239
  • 67
  • 26
  • 25
  • 21
  • 16