Nemají dostatek zaměstnanců, a tak se brněnští policisté dali do velké náborové kampaně. Za 100 tisíc korun nechali vytvořit spot, v němž potenciální kolegy lákají, aby se stali hrdinou všedního dne – Brnocopem!
Ve zmíněném spotu se Brnocop – strážník brněnské městské policie – stává hlavní postavou retro počítačové hry a řeší zapeklité, ale zároveň zcela běžné situace, do nichž se policisté v Brně dostávají.
Hra má tři úrovně. V té první se strážník objevuje v prostředí kultovní hry Mortal Kombat. Jenže nebojuje s nebezpečným nepřítelem, nýbrž s kozou!
Odkaz brněnské policie je jasný – jsou to proslulé odchyty, které její zaměstnanci v minulosti provedli. Jednou museli v ulicích Brna skutečně lovit kozu, jindy zase klokana a dokonce i bizona.
Ve druhém levelu pak strážník pomáhá školačce přejít silnici, na té ale jezdí příliš mnoho aut, a navíc do přechodu zasahuje špatně zaparkované auto. Brnocop tedy zastaví provoz, nechá odtáhnout auto a dívce pomůže dostat se na druhou stranu.
Poslední úroveň už je o poznání akčnější. Policista v ní totiž po střechách brněnských domů pronásleduje zločince, na něhož je vypsána odměna 60 tisíc korun.
Když ho dopadne, závěrečná obrazovka ho odkáže na stránku www.chytsvojisanci.cz, kde se může o místo u městské policie přihlásit – a dostat také zmíněnou šedesátitisícovou odměnu, kterou policie dává jako nástupní bonus.
„Kostičková grafika jako z 80. a počátku 90. let přinese pamětníkům nostalgický zážitek a mladší generace získá dojem, že sleduje jedno z oblíbených ‚let’s play‘ videí vyhledávaných na YouTube. Pozorní diváci odhalí v kresleném klipu spoustu skutečných brněnských zákoutí a skrytých vtípků,“ prozrazuje Městská policie Brno na svých stránkách.
„Ztvárnění přitom nese rukopis pražského animačního studia Krutart. Studio si u strážníků získalo sympatie nejenom originálními nápady a profesionálním přístupem, ale také iniciativou při ochraně zvířat. Z dílny Krutartu pochází například emotivní klip o zoufalé životní situaci slepic z klecových chovů,“ vysvětluje.
Fotogalerie |