Do kin se valí kanadská hrůza The Perfect Kiss. Lucie je na tom nejlepší věc

Dlouho jsem nad tím cestou z novinářské premiéry filmu The Perfect Kiss, kde hraje hlavní roli Lucie Vondráčková, přemýšlela. Omílala jsem si právě zhlédnutý snímek v hlavě ze všech stran, analyzovala si ho v sobě, probírala se vším, co jsem viděla a co jsem slyšela, a hlavně jsem se k němu snažila postavit co nejvíc objektivně. Výsledek nemohu napsat jinak. Je to jeden z nejhorších filmů, jaké jsem kdy viděla.

Je ale pravda, že si zrovna nelibuji ve sledováních hloupých filmů. Když je film kritikou ztrhán, zpravidla se mu obloukem vyhnu, pakliže na hloupost v televizi narazíte omylem, můžete ji přepnout. Takže leckdo by mi mohl oponovat, že třeba existují ještě horší věci na světě, věřím, ale na ty se člověk dívá už s jistým záměrem, kdy ví, že hloupost je komická přidaná hodnota zcela mimořádně mizerného snímku.

The Perfect Kiss, který jde právě do kin (nedoporučuji za něj vydávat peníze), byl avizován jako ten, kdy v anglicky mluveném snímku hraje hlavní roli jako první česká herečka Lucie Vondráčková. Scénář a režii má na svědomí Martina Adamcová, které na film půjčil peníze Tomáš Plekanec, toho času právě se rozvádějící manžel Vondráčkové.

Jestli Plekanec bude někdy litovat toho, na co půjčil své peníze, to netuším, ale pokud chce Lucie Vondráčková něco udělat pro svoji kariéru, měla by se vyhýbat spolupráci s Adamcovou.

Protože Vondráčková není špatná herečka.

Kdo ji viděl v divadle, musí uznat, že talent má, ostatně ani v českých filmech nehraje zle, i když většinou představuje jen rozjařené diblíky, a ani tady se nedá napsat, že by v roli pohořela. Naopak, je to nejlepší, co mohlo ten film potkat. To nejhorší je bohužel všechno to kolem a začíná to Adamcovou. Vlastně je to jen o ní.

Urážející scénář

Martina Adamcová, která si v Kanadě říká Tina Adams, hraje ve filmu vedlejší roli tajné agentky Šárky, ujala se režie a napsala i scénář.

Tak předně scénář není scénář.

„Scénář“ je série jakýchsi lobotomických výronů slov, vět a dějů, které nepojí žádná logika a ani souslednost. Film má být romantickou vánoční komedií o třicetileté Tanye (Vondráčková), která žije se svými rodiči, což jsou tajní agenti z Ruska, a tito rodiče se kamarádí s jinou tajnou agentkou, Šárkou (Adamcová), která má syna Igora. Rodiče chtějí, aby Igor byl Tanyin nápadník, ta ho ale nechce (Igor ve filmu nemluví, a pokud ano, tak jen tři krátké věty).

Lucie Vondráčková

Tanya pracuje jako realitní makléřka a jede bohatému klientovi prodat střešní apartmán, ale nabourá v autě a na schůzku s klientem a jeho přítelkyní přijde pozdě, byt proto neprodá a je vyhozena z práce. Odejde z domu rodičů ke své vdané kamarádce, poté se jakýmsi naprosto záhadným způsobem nastěhuje do bytu, který jí pronajme jakýsi falešný doktor, aby zjistila, že v tom bytě bydlí též Igor, nějaký cizí cvičitel jógy a jakási paní, která se na konci filmu do bytu vrátí z dovolené v Miami.

Mezi tím vším potkává v parku muže, který se vydává za falešného doktora, Tanyu na tomto prvním setkání políbí a ona se do něj hned zamiluje, aby pak tento falešný doktor skončil někde v úplně jiném bytě s její vdanou kamarádkou. Do Tanyi je ale zamilovaný i ten klient se střešním bytem, který se mezitím rozešel s přítelkyní a nyní chce chodit s Tanyou. A aby toho nebylo málo, její rodiče-agenti ji sledují na každém kroku a z Ruska dostávají depeši, že se musí přesunout do Paříže.

Lucie Vondráčková

Zdá se vám to celé už teď jako totální kravina? Tak to si neumíte představit, jak velká dávka rány do hlavy je to pohromadě spolu s naprosto katastrofálními dialogy a „náhodami“, které se ve filmu dějí.

Že je Tanye třicet let a bydlí doma u rodičů, ač je realitní makléřka, prosím. Že si jako náhodou Tanya zapomene v bytě kabelku, ačkoliv žádná žena, která má s sebou kabelku jako jediné zavazadlo, si ji nikdy nezapomene, prosím. Že její rodiče jí dávají tajné čipy do bambule v čepici nebo do mobilu, prosím. Že bohatý ctitel ze střešního apartmá, který ji viděl jen jednou v životě a podruhé pouze z auta, říká na konci filmu „Vždycky, když jsem s tebou, je mi krásně!“, prosím. Že v pronajatém bytě bydlí lidé bez souvislosti či logičnosti, o nichž ani nevíte, jak se tam přes jednu nájemní smlouvu dostali či komu byt doopravdy patří, prosím. Že falešný chirurg, jehož Tanya viděla všehovšudy asi dvě minuty, do děje vstoupí a pak z něj bez vysvětlení vystoupí, prosím.

Lucie Vondráčková

Ale tohle všechno, to všechno, za co chce Martina Adamcová, která nejenže využila všechna možná klišé, která se v romantických komediích používají, ale tato klišé dokázala ještě navíc urazit a zesměšnit, vaše peníze z lístku do kina, to je naprostý vrchol vší drzosti, sprostoty a arogance.

Vaše sbírka bizarností

V tomto filmu nefunguje absolutně nic. Nic. Dokonce i ty Babovřesky, kde Lucie Vondráčková hrála, mají svůj smysl. Zápletka je sice postavena na „humoru“, že farář se jmenuje Šoustal a vesnické báby drbou, v podobném Kameňáku zase víte, že se jedná o sled vtipů, to vše se dá jakkoliv pochopit a divácky se na to připravit, ovšem u The Perfect Kiss končí veškerá legrace, i když byl evidentně natočen proto, aby se pobavilo hlavně osazenstvo během natáčení.

Lucie Vondráčková

Zcela jistě se zasmějete, ale strašlivým dialogům, které nedávají smysl a jsou výstavní ukázkou vyplněného mustru „scénáře pro každého“ staženým z internetu, nebo hercům, kteří ze sebe před kamerou dělají vola. A na konci, kdy celé to utrpení, které si Lucie Vondráčková svým obstojným hraním rozhodně nezasloužila, graduje přehlídkou všech nelogických náhod a scenáristických nesmyslů, se dostavil u mě ten nejhorší pocit ze všech hrozných pocitů, které u filmu můžete mít.

Byl tak strašně špatný, že mě normálně nasral. Omlouvám se všem za tuto vulgaritu, ale jinak dojem z toho snímku, který by se hodil v televizi někam do vysílacího času neděle, Šlágr TV, půl třetí ráno, popsat neumím.

Lucie Vondráčková

A i tam byste to nejspíš přepnuli. Tedy pokud si nechcete The Perfect Kiss zařadit do sbírky bizarností, podobně jako se to dělá například u Eda Wooda, údajně nejhoršího režiséra všech dob, z něhož je dnes kult.

Adamcová tomuto neumětelovi nesahá ani po paty.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 15:09 čtvrtek 28. února 2019. Anketa je uzavřena.

  • 164
  • 57
  • 49
  • 26
  • 15
  • 13