„Nekoupím si tady ani rohlík!“ Expres se ptal zákazníků Lidlu na vymazané kříže

Zaměstnanci Lidlu o umazaných křížích prakticky neví. | foto: Koláž Expresu

S takovou publicitou obchodní řetězec Lidl rozhodně nepočítal. Český Facebook zuří kvůli vymazaným křížům na kostelech, které zdobí ostrov Santorini. Reportéři Expresu se vydali do dvou pražských prodejen Lidl, aby zjistili, co na aféru říkají zaměstnanci společnosti a také ti, kteří zde utrácejí peníze. Je zvláštní, že většina z oslovených o problému vůbec nevěděla.

O aféře obchodního řetězce česká veřejnost ví už minimálně od pátku. Vyšlo totiž najevo, že Lidl si pro svou akci zvanou Řecký týden vybral fotografie kostelů, které se nacházejí na romantickém ostrůvku Santorini.



Dobrá volba, jenže Lidl se také rozhodl digitálně odstranit kříže, které zdobí tyto architektonické skvosty. Tisková mluvčí Zuzana Holá Lidl brání tím, že společnost chtěla pouze zachovat náboženskou neutralitu.

Reportéři Expresu navštívili dvě pražské prodejny. Konkrétně Lidl v Čestlicích a Lidl u stanice metra Budějovická. Otázka na zaměstnance a zákazníky byla jasná. Zaznamenali jste kauzu ohledně vymazaných křížů?

„Vůbec nevím o co jde,“ sdělila Expresu zástupkyně manažera, která pracuje v Lidlu na Budějovické.

Na snímku Lidl, který sídlí u stanice metra Budějovická.

Na snímku Lidl, který sídlí u stanice metra Budějovická.

K ní se přidal i místní člen ochranky, který navíc celou směnu kouká na onen plakát. „Kauzu jsem také nezaznamenal, ale teď když na to koukám, tak chápu. Ty kříže tam fakt chybí,“ divil se muž, který ihned přivolal svého kolegu a aféru mu začal vysvětlovat.

Jeden z billboardů, který zve na Řecký týden.

Jeden z billboardů, který zve na Řecký týden.

Podobně, vlastně na chlup stejně, to vypadalo i v čestlickém Lidlu. Jediný z oslovených zaměstnanců, který měl alespoň tušení o kauze, byl zdejší asistent vedoucího.

„V pátek večer jsem to zaznamenal. Ale jen jedním okem,“ sdělil Expresu. Více se k tomu ale vyjadřovat nechtěl a pochopitelně nás odkázal na tiskovou mluvčí Zuzanu Holou.

Takhle to vypadá v Čestlicích.

Takhle to vypadá v Čestlicích.

Podobně reagovali i ti, kteří v Lidlu pravidelně nakupují. „Vymazané kříže? Vůbec nevím, o co jde,“ kroutila hlavou důchodkyně, která žije poblíž čestlického Lidlu.

S ní souhlasila i rodinka, která jezdí do Lidlu pravidelně na nákupy. „Abych řekl pravdu, tak jsem aféru okolo Řeckého týdne vůbec nezaznamenal. Je to divné, ale nakupovat zde nepřestanu,“ řekla Expresu mladá hlava rodiny.

A dost! Do Lidlu už ani pro rohlík

S poslední větou mladého muže souhlasila i většina dotázaných. Až na jednoho, kterého aféra o vymazaných křížích naprosto šokovala.

„To si děláte legraci? Tak dneska jsem tu nakoupil naposledy. Už jsem nepůjdu ani pro pitomej rohlík,“ běsnil Libor, který bydlí nedaleko prodejny. Odteď ale bude raději jezdit do vzdálenějších krámů.

Nikdo z nakupujících o vymazaných křížích nevěděl.

Nikdo z nakupujících o vymazaných křížích nevěděl.

K bojkotu společnosti Lidl Čechy nepřímo vybídl Marian Jurečka. Ministr zemědělství Expresu sdělil, že jednání obchodního řetězce mu přijde pokrytecké a spotřebitelé by měli zvážit návštěvu prodejen této firmy.

Fotogalerie





Komentáře