Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Rychlé občerstvení s pomalou komunikací: Proč KFC a Mekáč nemluví s médii?

    Zákaznický servis je pro ně velká neznámá: na seriózní dotazy novinářů KFC a McDonald's prostě neodpovídají. | foto: koláž Expres

    Dva nejrozšířenější fast foodové řetězce McDonald's a KFC u nás denně obslouží stovky, možná tisíce lidí. Velký počet zákazníků znamená i větší množství stížností, na ty ale tito jídelní giganti kašlou. S veřejností odmítají komunikovat, nereagují na sociálních sítích ani skrze oficiální tiskové zástupce.

    Když fastfoodový řetězec KFC minulý týden zavedl rozvozovou službu „zdarma“, vzbudilo to rozruch. Tahle vymoženost sice sama o sobě zákazníky nic nestojí, jídlo objednané domů je ale dražší, než kdybyste si ho koupili na pobočce.

    Navíc zatím funguje pouze v některých - a nutno říct, že velmi okrajových - částech Prahy. Právě na tohle Expres narazil, když chtěl službu otestovat.

    Na základě toho jsme začali hledat detaily. Zdá se ale, že otázky a připomínky veřejnosti řetězec ani trochu nezajímají. Na stránkách KFC je uveden kontakt přímo pro média. Žádný telefon, pouze mail na jakousi paní z PR agentury.

    Meníčko z KFC. Přesně to, které si v centru Praha neobjednáte.

    A tak jsme se na ni obrátili s následujícími dotazy:

    1. Proč rozvoz KFC funguje jen v okrajových částech Prahy

    2. Kdy a jestli vůbec je plánováno spuštění rozvozů po centru

    3. Kolik má firma aktuálně k dispozici rozvozových vozidel

    Vzhledem k tomu, že se jedná o aktuální, v mediích propíranou kauzu, očekávali jsme odpověď. Nic, a to ani po více než 24 hodinách.

    A tak jsme stejné otázky napsali i na oficiální facebookovou stránku KFC. Zprávu si zobrazili téměř okamžitě, ale žádná odpověď nepřišla.

    Problémy se prostě ignorují

    Nejedná se navíc o první případ, kdy takto velká společnost nereaguje na dotazy médií. Když jsme se před časem začali pídit po tom, jak to v Česku je s jinde ve světě běžným tajným menu, na odpověď od KFC jsme čekali den.

    Jejich konkurent, McDonald’s, si s reakcí dal na čas ještě víc - po týdnu přišla jako odpověď jen jedna věta, a to, že v Česku se o zavedení tajného menu neuvažuje.

    Oblíbeným fast foodům by tak někdo měl asi urychleně dát školení na téma péče o zákazníky. Zatímco na propagační videa s okurkou v cheeseburgeru se dostává peněz, jejich komunikace nestojí ani za zlámanou grešli.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 0:42 pátek 7. října 2016. Anketa je uzavřena.

    • Super
      17
    • Trapas
      14
    • Sladký
      13
    • Tvl
      13
    • Haha
      6
    • Cože
      6