Kilometrový nájezd inzerovaných aut představoval průměrně 152 tisíc kilometrů. Prvenství obhájil vůz Škoda Octavia, který se nejvíce nabízel za 149 900 korun,
se 165 524 najetými kilometry a ve věku 8,8 roku. Vyplynulo to z analýzy AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.
Češi se ani v roce 2018 nebáli investovat do novějších automobilů, proto i v tomto roce byla celková nabídka bohatá – inzerováno bylo 903 682 ojetých automobilů. Tradičně nejvíce vozů (235 220) bylo po čas celého roku k dispozici v našem hlavním městě. Na druhém místě se umístil Středočeský kraj s počtem 110 119 inzerovaných automobilů, třetí nejširší nabídku poskytl kraj Jihomoravský (79 468). Tradičně nejméně vozů bylo zákazníkům k dispozici v Karlovarském kraji, kde se počet vyšplhal na „pouhých“ 23 265 kusů ojetých aut. „Ekonomická situace v loňském roce přála trhu s ojetými automobily, proto se jich také na trhu protočilo poměrně dost. Smutnější je, že stále roste počet aut dovážených ze zahraničí. V roce 2018 jich bylo z celkového počtu inzerováno 39 %, z nichž většina byla v dieselu, tedy motorizaci, která je u našich západních sousedů nevyhovující,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, kam patří značka AAA AUTO. Například v Polsku bylo inzerováno 2,4 milionu automobilů, na Slovensku 395 tisíc a v Maďarsku 595 tisíc.
Polovinu (50,1 %) z inzerovaných vozů v roce 2018 tvořila auta poháněná dieselovým agregátem. Těch bylo nabízeno 452 879. Benzínové ojetiny, kterých na trhu během loňska bylo k dispozici 424 737, představovaly 46,9 % z celkové nabídky. Zbytek automobilů tvořily vozy poháněné na alternativní paliva, ze kterých je stále nejpopulárnější LPG. Významně přibývá inzerovaných elektromobilů (nárůst o 86 %) a hybridů (nárůst o 53 %), o které je zájem i ze strany kupujících.
Téměř celou jednu třetinu vozů (308 349) všech značek představovaly automobily, které pomyslně soutěží v TOP 10 nejoblíbenějších modelů u zákazníků. Jednoznačně nejpopulárnějším vozem se stala Škoda Octavia. Těch bylo na českém trhu v roce 2018 inzerováno 89 244. „Škoda Octavia je již po několik let u českých řidičů jasnou volbou číslo jedna. Velkou předností je její obrovský zavazadlový prostor bez ohledu na typ karoserie. Pro Čechy je Škodovka stále symbolem národní hrdosti. V našich autocentrech najdete 10 tisíc automobilů, z čehož téměř třetinu tvoří vozy Škoda,“ doplnila Topolová.
Druhým nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia, třetím Volkswagen Passat. Raritou v desítce nejpopulárnějších modelů u nás je nejčastější průměrný nájezd u Škody Rapid. Zatímco „vítěz“ TOP 10, tedy Škoda Octavia, byl vloni nejčastěji ve věku 8,7 roku a celá první desítka pak ve věku 9,4 roku, praktický a na údržbu levný Rapid se pohyboval ve věku 1,5 roku, čemuž odpovídalo i 21 tisíc kilometrů. „Modelů Škoda Rapid nabízíme v průměru 300 a největší zájem je právě o zánovní kusy,“ dodala Karolína Topolová.