Pokud jste se narodili jako ženská, ale jednoho krásného rána jste se probudili jako chlap a teď si nevíte rady s rašícím ochlupením všeho od nohou, přes půlky až po bradu, nezoufejte.
Společnost Braun, která vyrábí holicí strojky, má řešení pro všechny trans muže, ženy s pinďourem i nebinární avokáda, nebo jak se zrovna identifikujete. Tím má být strojek, který vám dle inzerce společnosti skutečně oholí vše „od hlavy až k patě“. A v nejnovější reklamě ho propaguje chlapík, co měl dle dvou obřích jizev ještě nedávno kozi.
Jasně, špatná reklama je taky reklama. Hlavně, že se o nás mluví, že jo. Jenže problém Braunu je, že po něm začala šlapat organizace Sex Matters, která se ve společnosti snaží bránit to poslední normální, co z ní zbylo. A zastává ten neuvěřitelně kontroverzní názor, že ženy jsou ty s vagínou a muži ti s penisem.
Upozorňují, že reklama přesahuje to, co je podle Úřadu pro reklamní standardy přijatelné.
„Propagace odstranění zdravé prsní tkáně je nejen šokující a nemorální, ale je to i proti reklamním standardům, podle nichž by kosmetická chirurgie neměla být glamourizována a bagatelizována. Představitelé společnosti Braun musí žít někde pod kamenem, jestli si myslí, že tahle kampaň představuje inkluzivitu. Skutečnost je taková, že se Braun zapsal do historie propagací sociální nákazy,“ uvedla pro server Telegraph Maya Forstater, výkonná ředitelka Sex Matters.
Pravidla reklamního úřadu skutečně varují před trivializací plastické operace, která by nikdy neměla být vykreslována jako běžná a bezpečná.
„Znovu vidíme soukromou korporaci, která je ochotná oslavovat nevratné chirurgické zákroky, prováděné na zdravých prsou žen. Je to čistá honba za ziskem,“ přidává se James Esses, spoluzakladatel Thoughtful Therapists, skupiny psychologů, kteří se zabývají dopadem ideologie genderové identity na společnost.
No, my nic hodnotit nebudeme. My jsme vám jen, pokud jste bývali ženská a teď jste chlap, chtěli usnadnit, jak mezi nás zapadnout.