Esport je fenomén. Finále má větší sledovanost než NBA nebo NHL

Esport, slovo, které stále více rezonuje v kruzích businessu a médií. Před pár lety skoro neznámé odvětví dnes odvážně konkuruje tradičním sportům a získává stále více příznivců. Pokud jste o něm ještě neslyšeli, v krátkosti si jej představíme.

Jak název napovídá jde o sport, ale ne v klasickém slova smyslu. Hřiště se přesunulo na monitory, kde týmy i jednotlivci soutěží v různých počítačových hrách jako League of Legends nebo Fortnite. Jako v jiných sportech i zde jsou ligy, šampionáty a mistrovství světa, které se pořádají na vyprodaných stadionech.

Investují Nike, Mercedes i Luis Vuitton

Nárůst fanoušků v posledních letech je ohromující. Zatímco jiné soutěže stagnují a příznivců nepřibývá, esporty mají meziroční růst 15 %. Vždyť jen finále hry League of Legends sledovalo 58 milionů lidí. To je více něž u finále NBA nebo NHL.
S popularitou produktu rostou samozřejmě obchody. Výše celkových příjmu za rok 2019 je odhadovaná přes jednu miliardu dolarů a na mezinárodním turnaji v Dota 2 se rozdělily výhry v celkové hodnotě 34 milionů dolarů, což je částka srovnatelná se slavným Wimbledonem.
To jsou velmi atraktivní čísla, jež zkušený obchodník nepřehlédne. Do hry proto vstupují velké firmy jako Nike, Mercedes nebo Louis Vuitton. A nejen firmy. Sportovní velkokluby jako Chelsea či Manchester City zakládají vlastní esport týmy, které soutěží na té nejvyšší úrovni. Esport se tak staví po bok konvenčním sportům, kde se točí miliardy dolarů.

Externí obrázek

Kdo zůstane pozadu, prohrál

Aktuální trend neuniká ani velkým společnostem z počítačového průmyslu. Lenovo jako jeden z předních výrobců investuje nemalé prostředky právě do herního segmentu. Se svojí herní řadou Legion založilo vlastní ligu a sponzoruje několik týmů včetně slavného Team Solo Mid. Má dokonce i vlastní týmy, které soutěží například ve Virtual GP. Úsměvnou zajímavostí je sponzoring dvou seniorských týmu, jež na profesionální úrovni soutěží ve hře Counter Strike. Kdo přeci říkal, že hry jsou jen pro mladé?
Herní průmysl je bezpochyby segment, který se vyplatí dál sledovat a nezůstávat od něj stranou. Může se totiž stát, že než se rozkoukáte, ujede vám vlak.

Externí obrázek
Komentáře

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
7313
2441