Jak rychle zhubnout bez jojo efektu aneb je to vůbec možné?

Rychle zhubnout, to by chtěl každý z nás, ale obvykle to není tak úplně snadné. Nejrůznější diety slibují rychlé úbytky na váze, očekáváme zázraky, dodržujeme pravidla – a světe div se, žádný zázrak se nekoná. Tohle zná každý, kdo někdy zkoušel hubnout za pomoci těchto rychlých diet. Když se pak objevila téměř zázračná ketodieta, všichni dietáři začali jásat. Slibovala rychlý úbytek kilogramů, bez jojo efektu, a navíc bez pocitu hladu. Opravdu to funguje a stačí to?

Jen na dietu se neupínejte

Není dobré se upínat pouze na to, že budeme držet dietu, zhubneme, a tak už to navždy zůstane. Pokud máme problémy s váhou celoživotně, jedna dieta nás nespasí. Žádná dieta se pak nemůže držet věčně, takže je dobré najít si zlatou střední cestu – a po ní se vydat. Jistě, dieta nám může pomoci shodit přebytečná kila a nakopne nám metabolismus. Pokud ale chceme mít nízkou váhu už trvale, chce to trošku víc. Dostat se do formy totiž můžete i úplnými maličkostmi, které vás nebudou stát příliš úsilí. Vykročte tou správnou nohou a začněte nový a zdravější život.

Pokud to s dietou opravdu myslíte vážně, přečtěte si 20 tipů, jak se dostat do formy:

1. Neupínejte se jen na diety – změňte raději svůj jídelníček od základu a přidejte pohyb.

2. Zamlsat si občas můžete – raději si ale dejte sušená jablka nebo lyofilizované jahody.

3. Jezte hlavně doma – restaurační jídlo je plné nástrah.

4. Mějte představu o tom, co budete vařit – nikdy nevařte ukvapeně, jinak pak budete dělat více chyb.

5. Do obchodu nikdy nechoďte hladoví – koupíte toho mnohem víc, než jste chtěli.

6. Oblíbená káva vždy bez cukru – černá káva je skvělým nakopávačem metabolismu, na latté nebo cappuccino ale zapomeňte.

7. Vsaďte na menší porce – během redukční diety byste nikdy neměli mít hlad, jezte ale malé porce vícekrát za den.

8. Jídlu se věnujte – pokud jíte, věnujte se pouze jídlu a ničemu jinému. Vypněte televizi, nečtěte si, a už vůbec nejezte za chůze.

9. Dostatečně pijte – pitný režim je základ. Pokud ho nebudete dodržovat, nezhubnete nikdy.

10. Pohyb jako součást dne – myslete i na pohyb, všechno totiž není jen o jídle.

11. Nečekejte zázraky – skutečně nikdy si nedávejte přehnané cíle, kterých nemůžete dosáhnout.

12. Myslete i na sebe – během diety nezapomínejte na to, že jste taky jen člověk, takže se nepřepínejte a občas si můžete i zamlsat bez výčitek.

13. Naučte se odpočívat – všichni potřebujeme občas zpomalit a dát si pauzu.

14. Vyspěte se do růžova – spánek je stejně důležitý jako odpočinek, spěte alespoň osm hodin denně.

15. Myslete pozitivně – nezapomeňte se usmívat a mějte radost ze života, pokud vás dieta ubíjí, kašlete na ni.

16. Najděte si parťáka – ve dvou se to přece lépe táhne.

17. Mějte inspiraci – každý z nás má někoho, ke komu vzhlíží, a to nám pomáhá vydržet.

18. Očistěte se – nedaří se vám zhubnout? Zkuste detox!

19. Odměňujte se – za každý úspěch si kupte nějakou maličkost, ale pozor, nemyslíme tím sladkost.

20. Pěstujte bylinky – bylinkami nahraďte koření a sůl, a také jimi začněte léčit neduhy. Vlastnoručně vypěstované jsou nejlepší.

Externí obrázek

Sbohem, břišní tuku!

Proteinová dieta je založena na snížení příjmu sacharidů ve stravě na minimum. Naproti tomu je kladen důraz na zvýšený příjem bílkovin, vlákniny a také vitamínů. Díky tomu, že se konzumuje jídlo bohaté na bílkoviny, nemáte pocit hladu. A to je obrovský bonus. Tato dieta opravdu funguje – a výsledky se velmi brzo dostaví. Pokud přemýšlíte, jak zhubnout břicho, pak je pro vás ketodieta jako stvořená. Sacharidy jsou právě velkým problém, a kvůli nim přibíráme hodně právě v oblasti břicha, které se obtížně shazuje.

Co jíst a nejíst?

Jediným problémem u této diety může být to, že sacharidy jsou obsaženy ve většině potravin, které běžně všichni konzumujeme. Není proto vůbec snadné naučit se, co můžeme a nemůžeme jíst, protože dodržování pravidel je klíčové. Vypustit tak budete muset veškeré pečivo, těstoviny, rýži, sladkosti, polotovary a slazené nápoje. Mezi povolenými potravinami je hlavně maso, ořechy, semínka, rybí maso nebo zelenina. Abyste si všechno nemuseli pamatovat, je lepší stravovat se speciálními předpřipravenými balíčky pro proteinovou dietu.

V těch naleznete úplně všechno jídlo na celý den – snídani, přesnídávku, oběd, svačinu i večeři. Navíc se můžete těšit i na proteinové dezerty, čokoládu nebo proteinová smoothie pro rychlé hubnutí, která vám dodají energii a skvěle chutnají.

Dieta může být radost!

Komentáře

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
10659
1985