Esquire uvádí ELEKTROMOBILITU

Odpovědnost za svá rozhodnutí a za své činy zdaleka není tak samozřejmá, jak by se na první pohled mohlo zdát. Kolik z nás se neohlíží napravo nalevo, když jde o vlastní pohodlí. Kolika z nás je úplně jedno, jakou uhlíkovou stopu zanechá, když se vydá na objevný čundr po Aljašce, kam musí nejdřív letadlem, pak nějakým autem, pak třeba na člunu a během své cesty jenom pálí naftu nebo benzin a ve vzduchu nechává škodliviny. O to cennější je přístup automobilek, které se snaží emise snižovat tím, že uvádějí do provozu elektromobily.

ŠKODA Auto nejprve vypustila do světa CITIGOe iV – malé městské vozítko, jež se snadno proplete hustým provozem, dobře se s ním manévruje i parkuje a hravě odveze náklad potravin ze supermarketu. Čtyřmístný minivůz je první sériově vyráběný vůz ŠKODA, který je výhradně poháněn elektromotorem o výkonu 61 kW. Lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh umožňuje dojezd až 265 km. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h zvládá tenhle diblík za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s a může se řítit maximální rychlostí až 130 km/h.

CITIGOe iV je plně elektrické vozidlo s dojezdem až 265 km na jedno nabití.

Kdo chce jinou variantu a nechce se vozit v úplně malém autě, může si vybrat ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem. Benzinový motor 1,4 TSI a elektromotor dosahují maximálního systémového výkonu 160 kW (218 k) a čistě na elektrický pohon nabízí dojezdovou vzdálenost až 55 km. Baterie tohoto vozu se z běžné domácí zásuvky nabije přes noc, pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW za zhruba 3,5 hodiny. Konektor nabíjecího kabelu se nachází pod krytkou v masce chladiče. ŠKODA SUPERB iV je také schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor nebo rekuperací brzdné energie. Na dodávky obou modelů si budou muset zájemci počkat do začátku příštího roku.

Kdo je odpovědný, sáhne po pokrokovém řešení. ŠKODA AUTO má i v tomto případě co nabídnout.

Komentáře

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
21187
12130