Žebříčku reálných prodejů zatím vládne Škoda, Hyundai a VW

Od začátku roku 2016 bylo v české republice prodáno 126 640 osobních aut a největší oblibě se u kupujících těší modely Škoda Octavia, Fabia, Superb, Rapid a Hyundai i30.

Podle reálných čísel prodala v období leden-červenec 2016 v České republice nejvíce osobních aut Škoda (46 469), následována Hyundaiem (11 711) a VW (10 000). Na dalších místech figurují Dacia (6589), Renault (5188), Kia (4877), Opel (4599), Peugeot (4588), Mercedes-Benz  (3891) a BMW (3651). Nejprodávanějším modelem je i nadále Škoda Octavia s 16 622 prodanými vozy a modely mladoboleslavské automobilky modely okupují i další příčky - Fabia (11 791), Superb (6705) a Rapid (6490), prvním zástupcem jiné značky je pátý Hyundai i30 (4419).



Za prvních sedm měsíců meziročně výrazně posílily segmenty střední třídy (MPV-D o 91 %, D segment pak o 62 %). Nejvíce aut se i nadále prodává v segmentu nižší střední třídy C (aktuálně 28 % všech prodaných aut), ve němž hrají prim Škoda Octavia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.



A ještě pohled na statistiky prodejů fyzickým osobám. Ty od začátku letošního roku registrovaly 39 232 vozů. Domácnosti si pak nejvíce kupují vozy Škoda (8597) a Hyundai (5683 vozů). S odstupem následují Dacia (3487 vozů), Kia (2271 vozů), Peugeot (2090 vozů) a Volkswagen (2049 vozů).



Tyto statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, protože v nich nejsou započítány zmanipulované prodeje. Statistiky reálných prodejů jsou totiž očištěny o takzvané účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
14979
18085