Alpine A110: Legenda se vrací

Legendární francouzský sporťák se vrací, ale může nám někdo vysvětlit, proč nemá přímo řazenou převodovku a je dražší než Porsche?

Na znovuzrození slavného sportovního modelu Renault-Alpine A110 se čekalo opravdu hodně dlouho. Vždyť první koncepty byly představeny už před více než šesti lety. Nyní tu konečně máme sériové auto, které zamíří k dealerům ve druhé polovině roku. Náš trh se podle všeho dočká na začátku roku příštího.



Ale nevíme, jestli Renault trochu nepřestřelil s cenou. Už na úvod se chlubil tím, že toto celohliníkové kupé bude soupeřit například s Porsche Cayman. Má motor uprostřed a rovněž je to přeplňovaný čtyřválec, který pohání zadní kola. Jenže Alpine A110 má stát zhruba 1,6 milionu korun! A to je víc než základní Cayman s nějakou tou skromnou výbavou.



Výkon motoru o objemu 1,8 litru je 252 koní a točivý moment 320 Nm. To jsou dokonce horší parametry, než jaké nabízí Porsche Cayman. Z nuly na 100 km/h má Alpine A110 akcelerovat za 4,5 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač u 250 km/h. Další podivnou zprávou je, že se s přímo řazenou převodovkou prozatím nepočítá. V základu bude jen dvouspojková skříň s páčkami pod volantem. Nezbývá než doufat, že Renault dvouspojkovou převodovku odladí lépe než v Cliu RS, kde byla přímo žalostná.



Renault se chlubí tím, že aerodynamická celohliníková karoserie dokonce generuje přítlak, takže ani nepotřebuje nevzhledný spoiler zvyšující odpor a snižující nejvyšší rychlost (kterou Renault stejně elektronicky omezil). Brzdy vyvinula společnost Brembo a podobně jako u většiny soudobých aut si budete moci nastavit vlastní charakteristiku motoru, převodovky, podvozku a řízení.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
26213
6738