Co měl Jan Kočka mladší za auto? Unikát, který měl vydržet jaderný útok!

Při tragické nehodě na 33. kilometru dálnice D11 Jan Kočka mladší (†28) v plné rychlosti naboural v protisměru do nákladního vozu, v němž jel Miloslav H. (†28). Následky nehody jsou drastické. Nejenže byli oba řidiči na místě mrtví, ale vozy začaly bezprostředně po střetu hořet. Jak je možné, že osobní vůz mohl takto sešrotovat nákladní auto?

Možná jste o kolotočářském klanu Kočkových do minulého pátku neslyšeli, nejde ale o rodinu, kterou lze snadno přehlédnout. Kromě toho, že Kočkovi od šedesátých let 20. století organizují v Praze matějskou pouť a domlouvali zájezdy poutí, cirkusů, lunaparků či hvězd věhlasu Karla Gotta či Heleny Vondráčkové do zemí východního bloku, začali se také postupně více politicky angažovat.

Členové rodiny byli dlouhá léta členy České strany sociálně demokratické a o Václavu Kočkovi starším se mluvilo jako o viceprezidentovi klubu přátel Mezinárodní policejní asociace s četnými kontakty v politické a policejní sféře.

Ačkoliv rodina o sobě mluví jako o poctivých podnikatelích, policie měla otce mrtvého Jana Kočky mladšího obvinit z krácení daní.

Jan Kočka starší údajně se svou úklidovou firmou Prostor vypsal faktury za fiktivní služby ve výši 406 milionů. Daňový únik má být podle České televize ve výši 130 milionů korun.

A podle jejich legálních či údajných nelegálních výdělků vypadal také jejich vozový park.

Rodina tragicky zemřelého Jana Kočky mladšího vlastnila dokonce i unikátní vůz Mercedes-Benz G 500 4×42, který odborníci nazývají nejdrsnějším „géčkem“ dosavadní historie tohoto vozu.

Stroj stojí přes šest milionů korun, má 422 koní, z nuly na sto se rozjede za necelých osm vteřin a dosáhne rychlosti až 210 kilometrů za hodinu. Pod kapotou tohoto vládce silnic a veškerého terénu se skrývá dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec.

Podle informací Expresu se v Česku těchto vozů prodalo přibližně osm kusů a minimálně jeden z nich patřil klanu Kočkových.

V recenzi na serveru Auto.cz se sice píše, že rozhodně nešlo o nejdražší a ani nejrychlejší model Mercedes-Benz třídy G, ale jen u tohoto auta si autor recenze s nadsázkou umí představit, že přežije i jadernou válku. Čímž chtěl autor recenze dát důraz na fakt, že opravdu nešlo o obyčejný, nýbrž o výjimečný vůz.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:46 úterý 29. ledna 2019. Anketa je uzavřena.

  • 188
  • 34
  • 26
  • 23
  • 19
  • 11