Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa

Recenze: Jak se zbavit nevěsty? Zbavte se iluzí. Je to další Kameňák

Nejlepší kamarádku Lenky Vlasákové si zahrála Jana Kolesárová. | foto: Bontonfilm

Romantická komedie Jak se zbavit nevěsty už předem budila vášně a po premiéře je ještě více rozdmýchala, že jde o českou verzi hollywoodského trháku Svatba mého nejlepšího přítele. Bohužel není.

Komedie vypráví příběh Evy, v podání Lenky Vlasákové, která je rozvedená cukrářka a se svým ex-manželem Honzou – Davidem Matáskem – má nadstandardní vztahy. Vše je tak idylické, že si Eva dokonce začne myslet, že by se s Honzou mohli dát opět dohromady. A když ji její ex-manžel ještě k tomu pozve na romantickou večeři, začne si Eva myslet, že ji chce opět požádat o ruku. Jaké je ale vystřízlivění, když jí oznámí, že se zamiloval, bude se ženit a po ní by chtěl akorát upéct svatební dort.

Zní vám to jako scénář romantické komedie? Nám také. Ten ale bohužel vyšel z péra scénáristy Marcela Bystroně, který před tímto svým veledílem měl na starosti scénář ke čtvrtému a pátému dílu Kameňáku.

Pokud bychom totiž místo Davida Matáska a Lenky Vlasákové měli na plátně Václava Vydru a Janu Paulovou, lehce bychom mohli dojít k názoru, že se díváme na šesté pokračování Kameňáku.

FilmJak se zbavit nevěsty je na tom možná hůř, než kterýkoliv Kameňák. A to z velmi jednoduchého důvodu. Zatímco u Kameňáku od začátku divák ví, na co jde a přesto je ochotný investovat své těžce vydělané peníze do skoro dvouhodinového vymývání mozků trapnými a ohranými vtipy, na „Nevěstu“ by mohl někdo zajít v domnění, že se jedná opravdu o romantickou komedii a ne náhodně sepsané scénky, které jsou propojené trapnými vtipy, kterým se v kině zasmějou jenom ti největší masochisti.

Přesto všechno je jeden důvod, proč stojí za to na film Jak se zbavit nevěsty zajít do kina. A tím důvodem jsou herecké výkony. Když pomineme Lenku Vlasákovou a Davida Matáska, kteří předvedli standardní výkon, bez povšimnutí by neměl zůstat výkon manželského páru v podání Jaroslava Plesla a Jany Strýkové, kteří svými gagy vnesli do filmu svěží vzduch.

Čtenáři hlasovali do 13:42 sobota 27. srpna 2016. Anketa je uzavřena.

9
      7