Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nevole kvůli IQOSu. Celebrity se musí zpovídat svým fanouškům. Začalo promazávání komentářů!

    Celebrity čelí útoku fanoušků kvůli propagaci IQOSu. | foto: Koláž Expresu

    Kauza masivní kampaně na nehořící cigarety má dohru. Za propagaci tabákových výrobků to od svých fanoušků schytávají téměř všichni ambasadoři, kteří propůjčili svou tvář tomuto výrobku. Jejich reakce jsou odlišné. Zatímco Michaela Štoudková promazává nevhodné komentáře, Libor Bouček poctivě reaguje. Jiní dělají mrtvé brouky!

    Aňa Geislerová, Yemi, Jitka Schneiderová, Vladimir 518, Richard Genzer, Kryštof Mucha, Matěj Ruppert, David Gránský, Kamu, Mike Trafik, David Kraus, Ida Saudková, Pasta Oner, Anna Marešová, Vladimír Franz, Blanka Matragi, Veronika Arichteva, Simona Krainová, Kazma, Nikol Moravcová či Michaela Štoudková. To je jenom hrstka známých tváří a blogerů, kteří propůjčili svou tvář a hlavně plíce cigaretám značky IQOS od tabákové společnosti Philip Morris.

    Jak jsme již informovali, za jejich počínání to již schytali nejen od marketingové specialistky a youtuberky Aki Votrubové, ale hlavně od nejvlivnějšího českého youtubera Karla Kováře alias Kovyho. Oba dva neupozorňují jen na fakt, že ani jeden z rádoby ambasadorů neoznačuje své příspěvky jako placenou reklamu, ale navíc nikdo neřeší fakt, že mezi jejich fanoušky a sledujícími jsou nezletilí.

    A nyní se do nich pouští jejich fanoušci. A strhla se doslova lavina nevole. A jelikož známé tváře fotografie nemohou jednoduše smazat, protože by tím pravděpodobně nesplnily dohodnuté plnění, každý z nich se s tím vypořádává po svém. Například Michaela Štoudková přijala za své styl Kateřiny Kristelové a pro jistotu u snímků propagujících IQOS zakazuje komentáře.

    Libor Bouček zdlouhavě vysvětluje, proč je IQOS tou nejlepší volbou, ačkoliv kdysi sám jako vášnivý kuřák podepsal petici proti kuřáckému zákonu. Za svým podpisem si sice stále stojí, v polovině loňského roku se na přímý dotaz Parlamentních listů svěřil, že je již čtvrt roku nekuřákem a že si našel jiný způsob užívání tabáku. Ten nyní nadšeně propaguje, přestože jej neoznačuje jako placenou reklamu, o niž očividně jde.

    Problém s fanoušky mají i herečky Aňa Geislerová a Jitka Schneiderová. Hlavně té druhé jmenované totiž její sledovatelé vyčítají, že své příspěvky neoznačuje jako placenou reklamu, a vyčítají jí retro reklamu na tabákový výrobek, na který jsme si v průběhu devadesátých let a počátkem druhého milénia odvykli, zatímco ještě na konci osmdesátých let by to nebyla „belmondovka“, kdyby si Jean-Paul nezapálil v posteli vytoužené a slastné cigáro.

    V průběhu let se ale kouření cigaret začalo i prostřednictvím populárních seriálů Přátelé či Sex ve městě démonizovat, až začalo být kouření out a tabákové společnosti začaly pociťovat miliardové ztráty. Od těch jim nyní mají pomoct IQOS ambasadoři, kteří tak zaujali pozici novodobých Marlboro manů. Trošku se ale opomíná fakt, že řada představitelů těchto slavných kovbojů zemřela na nemoci související s kouřením.

    Tak snad české známé osobnosti vědí, co dělají, a jsou si stoprocentně jisty, že kvůli jejich propagaci nezačne IQOS používat byť jeden nezletilý či nekuřák.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 6:34 sobota 10. listopadu 2018. Anketa je uzavřena.

    • Super
      21
    • Trapas
      11
    • Haha
      10
    • Sladký
      6
    • Tvl
      6
    • Cože
      5