Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Začala sociální válka: Zuckerberg ničí konkurenci tím, že vykrádá jejich nápady. Je to snadnější!

    Mark se pustil do boje, který mu plno fanoušků Instagramu i Snapchatu dlouho nepromine. | foto: Profimedia.cz

    Jistě si každý z nás vzpomíná na boom, kdy se mezi aplikacemi objevila nová sociální síť, která byla na velmi jednoduché bázi - podělit se s veřejností o fotografii a otagovat ji hashtagem tak, aby propojila lidi podobného zájmu. Instagram však už dávno není o fotkách a dokazuje to i jeden z posledních kroků, jímž se snaží dohnat podobně známý Snapchat.

    V roce 2010, kdy se Instagram dostal do obchodu s mobilními aplikacemi, šlo o jednoduchou sociální síť, která má lidi propojovat podle podobných zájmů a dodávat jim každý den inspiraci. Z nevinného média se však začalo postupně stávat monstrum, které naprosto ovládlo populaci.

    Koupil ho totiž Facebook s nenasytným Markem Zuckerbergem v čele. A stejně jako všechno ostatní i Instagram začal ničit.

    Síť, která je oblíbená především mezi teenagery, začala pomalu ale jistě ztrácet vlastní podobu. Objevily se nové a nové aktualizace, které byly stále častější, změnil se design a v roce 2013 začal dohánět konkurenční Snapchat tím, že okopíroval tajné zprávy.

    Z Instagramu se tedy postupem času stala chtě-nechtě sociální síť, kde si můžete nejen dopisovat, ale také narazíte na nepřeberné množství reklam.

    To nehorší však přišlo v roce 2016, kdy se Instagram namísto vytvoření vlastního nápadu rozhodl sprostě okopírovat aplikaci Snapchat. Ta spočívá v tom, že natáčíte patnácti sekundová videa a můžete je sdílet buď veřejně do složky My story nebo soukromě daným uživatelům.

    Snapchat je oblíbený především mezi teenagery!

    Instagram celou podstatu této sociální sítě okopíroval a pojmenoval Stories. Hm, jak nenápadné!

    Co tím chtěli zajistit? Aby uživatelé, kteří používají Instagram, neutíkali na konkurenční aplikaci, která v posledních měsících opravdu stoupla na popularitě.

    Naprosto však zapomněli na to, že Instagram je místo, kde lidé mohou být anonymní, chtějí sdílet jenom fotky a nezajímá je něčí den nebo zážitek. Od toho tu je právě Snapchat, který toto prázdné místo na trhu vyplnil, ač byl původně pro zcela jiné, o něco erotičtější účely.

    Když Facebook koupil Instagram, začal kolotoč změn.

    Jasně, jde o konkurenční boj, ale všude jsou nějaké hranice. Není to navíc poprvé, co Facebook odkoupil úspěšnou aplikaci. Například Whatsapp, který se stával velkou konkurencí facebookového chatu, zničil Messenger.

    Říkáme si, kam tahle bitva o monopol půjde dál? Čeho dalšího se Zuckerberg nebude v budoucnu štítit? Zatím se nám totiž zdá, že skoupí vše, co se mu jakkoli postaví do cesty.

    Jedině to je totiž způsob, jak dokáže konkurenci zničit. „Svými“ nápady by to nebylo tak snadné.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 19:10 sobota 3. prosince 2016. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      19
    • Tvl
      17
    • Super
      16
    • Haha
      10
    • Cože
      10
    • Sladký
      10