Přístup některých firem k nakupování po internetu je v Česku skutečně podivný. Když řetězec KFC v minulém týdnu spustil možnost na internetu si objednat a následně nechat přivézt jídlo až domů, zákazníky čekalo nemilé překvapení.
KFC slibovalo dovoz zdarma. Co ale výrobci smažených kuřat z Kentucky zapomněli říct, že jídlo dovezené „zdarma“ bude dražší, než to zakoupené v restauraci. Expres chtěl tuto podivnou nabídku vyzkoušet, ale pohořeli jsme na tom, že rozvoz probíhá jen v okrajových částech Prahy.
Aby v tom KFC nebylo samo, k těžko pochopitelnému vedení služeb e-shopu se uchýlil i švédský řetězec prodejen nábytku a bytových doplňků IKEA. Tam si nově zákazníci mohou objednat zboží přes internet, ale zadarmo to rozhodně není a návštěvě prodejny se nevyhnou.
Když si objednáte libovolné zboží, IKEA vám ho připraví k vyzvednutí na jedné z poboček. Na vyzvednutí zboží si ale připravte 500 korun. U větších nákupů, které se vám do osobního auta nevejdou, počítejte ještě s dalšími penězi na dopravu.
Celá situace tak připomíná legendární scénku Šimka a Grossmana, kteří stejně jako zákazníci KFC a IKEA nechtěli slevu zadarmo. Snad se ostatní společnosti z těchto odstaršujících případů poučí a nebudou z českých zákazníků dělat hlupáky.
Fotogalerie |