V současnosti neexistuje diskutovanější dospívající dívka než švédská aktivistka Greta Thunbergová. Ta se pasovala do role bojovnice proti změnám klimatu a proti boháčům, kteří vydělávají hromady peněz na byznysu plodícímu obří množství emisí.
„Naše civilizace je obětována pro příležitost velmi malého počtu lidí, aby ti mohli získávat enormní množství peněz. Naše biosféra je obětována, aby bohatí lidé v zemích, jako je moje, mohli žít v luxusu. Je to za cenu utrpení mnohých, kteří platí za luxus mála,“ prohlásila Greta na 24. konferenci OSN o změnách klimatu, která se konala v polských Katovicích v roce 2018.
Pikantní proto je složení jejího týmu, který se na jachtě, již údajně pohání energie z obnovitelných zdrojů a údajně za sebou nezanechává žádnou uhlíkovou stopu, plaví s ní.
Jedním z jeho členů totiž je monacký princ Pierre Casiraghi, vnuk někdejšího knížete Rainiera III. A jestli někdo pasuje do profilu boháčů, proti nimž Greta tolik brojí, pak je to právě on.
V první řadě je Casiraghi majitelem většinového podílu v monackých aerolinkách Monacair, které založil jeho otec. Specializují se na vyhlídkové lety helikoptérou nad Azurovým pobřežím.
V nabídce mají například okruhy „Monako z nebes“ či „Objevování francouzské Riviéry“. Dále také dálkové lety do Saint-Tropez.
Sečteno a podtrženo, jeden z bojovníků proti emisím způsobeným leteckým průmyslem je muž, který každých 15 minut z Nice a Monaka vyšle jeden vrtulník do vzduchu, aby potěšil turisty. Denně to dělá 50 letů.
To ale není zdaleka všechno z emisních kratochvílí prince Casiraghiho. Například jde také o velmi vášnivého automobilového nadšence.
Každý rok jezdí v Monte Carlu rallye příznivců historických automobilů. Ba co víc, v roce 2014 si jako speciální host střihl profesionální závod v německém Hockenheimu.
Casiraghi je také velkým obdivovatelem formule 1.
Těžké stroje a motory ale monackého prince nelákají zdaleka jen na souši. Jde také o vášnivého závodníka na jachtách, a to jak v případě tzv. pobřežních závodů, tak i závodů na otevřeném moři.
V roce 2014 si se svou posádkou dokonce připsal rekord v tradičním závodě mezi jihoafrickým Kapským Městem a brazilským Rio de Janeirem. Vzdálenost ujeli za deset a půl dne.
Třešničkou na závěr pak je, že je Pierre Casiraghi také majoritním vlastníkem v monacké developerské firmě Engeco, stejně jako v případě Monacair založené jeho otcem.
Ta má na kontě například hned několik pompézních budov vystavěných po celém Monaku. A můžeme se jen domnívat, kolik na gigantické developerské projekty asi padne emisí.
Fotogalerie |