Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Dvě limitované edice Toyoty GR Corolla pro ještě lepší svezení

    Toyota GR Corolla Morizo Edition a RZ | foto: Toyota

    Jen dvě sedačky, silnější motor a kratší převody: to je vylepšená ostrá Corolla. U nás ale nebude.

    Toyota Corolla z divize GR je opravdu horké zboží a doufejme, že se nějaké exempláře objeví i u nás. Japonská automobilka ovšem nelení a už představuje dvě speciální edice nového ostrého hatchbacku. Bohužel ani jedna není určena pro evropský trh.

    GR Corolla RZ je speciální edice, respektive stupeň výbavy určený pouze pro japonský trh, ale mnohem zajímavější je verze Morizo Edition, která by se měla dostat i do USA, takže čistě teoreticky by mohlo být možné ji přivést i k nám. Má to však háček v tom, že vůz vyrobený v omezeném počtu kusů se bude „losovat“ prostřednictvím loterie v průběhu podzimu.

    Toyota GR Corolla Morizo Edition

    Pokud se ptáte, co nebo kdo je to Morizo, tak to je přezdívka samotného šéfa Toyoty. Akio Toyoda totiž není jen nějaký byrokratický korporátní papaláš sedící za stolem. Je to opravdový nadšenec do aut, aktivně se zúčastňuje dynamických zkoušek a údajně osobně prověřuje během jízdních dynamických testů každý model automobilky před tím, než jde na trh. Je to také závodník, dokonce startoval pod pseudonymem Morizo Kinoshita během 24h na Nürburgringu s prototypem Lexus LF-A a s týmovými kolegy dojel ve své třídě čtvrtý. Akio Toyoda si vlastně vydupal v portfoliu i takové okrajové modely jako Lexus IS-F a právě i vzácný supersport Lexus LF-A. Patří mezi jednoho z mála šéfů automobilek, který otevřeně kritizuje „násilný“ přechod k plné elektromobilitě. Osobně nechce řidičům upřít zážitek z jízdy tradičním vozem se spalovacím motorem a v rámci automobilky podporuje experimentální projekt pístového spalovacího motoru na vodík, který nyní vyvíjí Yamaha. 

    Takový nadšenec si určitě speciální puristickou edici sportovního hatchbacku zaslouží. Corolla GR Morizo tak nemá zadní sedačky a je o 30 kg lehčí než běžná verze. Nové jsou i přední anatomické sedačky, volant a spousta dalších detailů. Karoserie byla dále zesílena nejen pevnějšími spoji jednotlivých panelů, ale také třeba vzpěrou místo zadních sedadel. Podvozek je upravený, dostal například nové přesnější tlumiče, a je nižší o 5 mm, zatímco pneumatiky jsou o 10 mm širší a místo Yokoham ADVAN Apex V601 se jedná o gumy Michelin Pilot Sport Cup 2. 

    Toyota GR Corolla Morizo Edition

    Tříválec o objemu 1,6 litru zůstal u výkonu 304 koní v 6500 min-1, ale točivý moment se podařilo zvýšit z 370 na 400 Nm v rozsahu 3250 až 4600 min-1. Upravena byla rovněž převodovka a první tři převodové stupně mají kratší převod, zároveň je kratší také finální převod pro „jedničku“ až „čtyřku“ z 4,058 na 4,250 a pro „pětku“ a „šestku“ z 3,45 na 3,578. Toyota prozatím neuvádí dynamické parametry, ale očekáváme o něco lepší zrychlení z 0 na 100 km/h.

    Toyota GR Corolla Morizo Edition

    Jak to bude s cenami, to ještě není jasné, ale už teď se lze spolehnout na to, že tahle speciální edice GR Corolla nebude ani po letech nic levného a snadno dostupného.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 18:48 neděle 23. října 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      20
    • Cože
      16
    • Haha
      15
    • Trapas
      14
    • Sladký
      12
    • Tvl
      11