Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Pryč s olezlým čalouněním: Do pražského metra se konečně vrátí plastové sedačky!

    Dopravní podnik v Praze testuje nové sedačky a jejich postavení ve vagonech metra. | foto: DPP

    Taky vás při pohledu na čalouněné sedáky v metru nebo tramvaji MHD jímá hrůza a raději celou cestu stojíte? Pražský dopravní podnik po třiceti letech trápení s textilními sedačkami „objevil Ameriku“ a pokorně se vrací k odolnému plastu. Odpadne tak náročná údržba a strach cestujících o jejich svršky a (nejen) kožní zdraví.

    Cestující na lince C pražského metra si mohou od čtvrtka nově vyzkoušet nový typ uspořádání sedadel. Jde už o třetí možné řešení, které Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) testuje. Následně by měl zhodnotit, jaký typ rozestavění sedadel je ten nejlepší. Vítězný typ poté nainstaluje do všech vozů typu M1. Odklání se navíc od původního potahu a čalounění, které se ukázalo jako krajně nepraktické.  

    Sedačky typu Revo vyrábí italská firma Ruspa, která dodává sedačky i do jiných dopravních prostředků. Jsou nainstalovány ve dvojím provedení. V přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle a v zadní části cestující najdou sedadla s madly. Informaci zveřejnil pražský dopravní podnik na svém Twitteru.

    V soupravě s číslem 4147-4148 se spolu se sedačkami Revo testují i další typy laminátových sedaček. „Pro veřejnost je samozřejmě lepší, když mají možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních,“ uvedl pro Lidovky.cz Jaroslav Kristen, vedoucí jednotky Správa vozidel Metro.

    Zkušební provoz bude trvat rok. Vítěze testu nasadí dopravní podnik do všech třiapadesáti souprav typu M1. Výměna sedaček pak u všech vlaků bude trvat čtyři až pět let, sedadla by měla cestujícím sloužit dalších dvacet let.

    Sedačky jsou z plastu, odpadá tak  náročná a drahá údržba. Plastové sedačky, na rozdíl od těch čalouněných, není nutné chemicky čistit u výrobce, vydrží i vyšší zátěž a nejsou tak náchylné k opotřebení, což je skvěle vidět na sedačkách ve starých typech tramvají.

    Nezbývá než doufat, že DPP do budoucna upustí od experimentů, že ho anabáze s textilními sedadly dostatečně vytrestala...

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 15:49 sobota 9. listopadu 2019. Anketa je uzavřena.

    • Super
      17
    • Cože
      15
    • Trapas
      15
    • Tvl
      15
    • Haha
      14
    • Sladký
      14