Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela

Moralizování, nulový vtip a zpěváci špindíry! Janis Sidovský sepsul Ceny Anděl

Janis Sidovský chválil, ale i nakládal. Na Andělech se mu dost věcí líbilo, pořád ale máme mezery, což platí i o hostech. | foto: Koláž Expres.cz

Manažer a producent Janis Sidovský (51) se obul do hostů a předávajících na Cenách Anděl 2018 a nenechal na nich nit suchou. Někteří z nich si slavnostní večer pletou s agitkou, kam můžou přijít v umolousaných montérkách a vydávat to za umělecký záměr a společenský postoj. Došlo i na pochvalná slova, v mnoha ohledech prý sneseme srovnání s akcemi na západ od nás.

„Světla, zvuk a především grafika projekcí měly mezinárodní úroveň. Chválím profesionální produkci večera včetně informovaných hostesek, to jsou detaily, které akci zvedají o několik pater nad ostatními. Takže gratulace i organizátorům, dobrá práce!“ začal pochvalně Janis Sidovský, který se svěřil i s tím, kterého hudební číslo na Cenách Anděl 2018 ho zaujalo nejvíc.

„Jednoznačně nejlepší pro mě byli Monkey Business, kterým jsem dal hlas, a Michal Prokop. Skvělá byla směs hitů ze Semaforu, přál bych všem v nové generaci umělců, aby Andělé oslavili jejich písně za šedesát let, jako hudbu pánů Suchého a Šlitra. Králem vzpomínky byl Josef Zíma, kdy i v sedě dokázal strhnout energií a ryzostí projevu. Jako vždy byli skvělí Jiří Suchý, Jitka Molavcová a také Miro Žbirka,“ nechal se slyšet.

„Vlastně jedinou připomínkou, že se nacházíme v Česku, byly řeči předávajících. Až na Pokáče, Martu Jandovou a Jana Muchowa docházelo k neobratnému moralizování, šroubovanému self-promotion a marným pokusům o vtipnost,“ posteskl si Sidovský, který se v branži už nějaký ten pátek pohybuje a ví, co si člověk (ne)může dovolit, aby to (ne)bylo za hranou dobrého vkusu.

„Málo platné, napsat scénář je kumšt stejně jako zahrát, zazpívat nebo zkomponovat píseň. Proto by spojovací dialogy měl psát profesionál a neměly by být náhodou,“ poznamenal úspěšný manažer a producent.

„Druhou připomínkou je spíš povzdech, že někteří účinkující a hosté v publiku neměli nejspíš to štěstí, aby vyrůstali v prostředí, kde bylo běžné se při slavnostních okamžicích slušně a čistě obléknout. I když je to lepší než před léty, stále ještě si někteří svátek populární hudby pletou s hospůdkou páté cenové skupiny,“ dodal Sidovský.

Čtenáři hlasovali do 13:19 čtvrtek 4. července 2019. Anketa je uzavřena.

91
      21