Youtubeři a influenceři, kteří kývli na propagaci e-shopu, na provize z loňského roku stále čekají. Podle insolvenčního rejstříku jde o téměř půl milionu korun. „Youtubeři jdou stranou a já si myslím, že jdou stranou i věřitelé, jestli jim Zoot něco dluží, tak se musí smířit s tím, že nemusí už ty peníze nikdy vidět,“ zhodnotil v reportáži TV Nova ekonom Lukáš Kovanda.
Obchodu za dva týdny končí ochranná lhůta před věřiteli, kterým dluží celkem 472 milionů korun. V květnu se ukáže, jestli věřitelé společnost podrží a dojde k reorganizaci, nebo jestli známý e-shop čeká bankrot. V ochranné lhůtě před věřiteli se nesmí platit závazky starší 30 dnů. Věřitelé s fakturami po lhůtě splatnosti proto nemají jinou možnost než čekat.
Youtubeři a influenceři jsou zastoupeni agenturou, která jim provize od e-shopu přeposílá. „Pokud bychom partnery vyplatili, tak bychom mohli porušit zákon v upřednostňování jednoho věřitele před druhým,“ vysvětlil šéf agentury Vivnetworks Vladan Hejnic.
Dotčení youtubeři na dotazy televize Nova nereagovali. Společnost teď vyjednává s největším věřitelem, společností Natland, o reorganizaci. „V tuto chvíli raději počkáme až na skončení moratoria. To bude začátkem května,“ uvedl mluvčí největšího českého e-shopu s oblečením a doplňky Tomáš Holý.
Pro internetové obchody je propagace youtubery jedním z významných nástrojů pro ovlivnění možných zákazníků. „Ekonomicky jsou určitě důležití, protože přihráli Zootu spoustu klientů,“ doplnil Kovanda.
E-shop Zoot zatím funguje, jak to bude dál, se teprve uvidí.
Fotogalerie |